Türkiye‘nin önde gelen lojistik firmalarından Sürat Kargo, e-ticaret sektörüne yönelik hizmetlerini geliştirmeye devam ediyor. WORLDEF E-Commerce Forum‘da yer alan şirket, sektördeki dijitalleşme ve müşteri ihtiyaçlarını şekillendirme konusundaki yeniliklerini paylaştı. Etkinliğin açılış oturumunda konuşan Sürat Kargo Genel Müdürü Cem Oğuz, lojistik sektöründeki dijitalleşme süreçlerini değerlendirdi.
Cem Oğuz, sektördeki teknoloji kullanımının artarak müşteri beklentilerine cevap verme şeklini değiştirdiğini belirtti. “Müşteri tipi değişti, eskiden toplu teslimatlar yapılırken 2010’ların ortasından sonra E-ticaretin artmasıyla kapı kapı dolaşan bir yapıya geçtik. Paket sayısı çok arttı. Bir günde tüm Türkiye içerisindeki 4.5 – 5 milyon teslimata ulaşıldı. Bunu yönetebilmek için eskiden elle yaptığımız işleri artık sistemlerle yapıyoruz. Aktarma merkezleri kargocuların kalbidir, bu önemli merkezlerde otomatik olarak saatte 20 – 30 bin kargonun ayrıştırıldığı ve yüklendiği bir yapıya geldik. Dijitalleşmenin, bizim işimizdeki en büyük etkisi verimlilik artışıdır. Dijitalleşme ile kuryelerimiz operasyonel olarak çok daha verimli teslimatlar gerçekleştirebiliyor ve birim maliyetlerimizin düşmesine destek sağlıyor,” dedi.
Sürat Kargo Genel Müdürü Cem Oğuz, ayrıca müşteriye sunulan bilginin artık anlık olarak aktarıldığını, bu sayede müşterilerin kargolarını daha rahat takip edebildiğini söyledi. “Kargom ne zaman gelecek?’ diye bekleyen bir müşteri düşünün. Bundan 3-5 sene öncesine baktığımızda çağrı merkezlerine gelen aramaların yüzde 80’i ‘Kargom nerede?’ diye soruyordu. Müşteri neden bu soruyu soruyor, çünkü gelip gelmeyeceğinden emin değil. Bir şey satın almış ve heyecanla bekliyor. Bugün geldiğimiz noktada, her bilgi anlık olarak müşteriye yönlendiriliyor ve bilgilendiriliyor. Akıllı telefonuyla bu takibi yapabiliyor,” ifadelerini kullandı.
Cem Oğuz, kargo teslimatında müşterinin adresinde olma zorunluluğunun ortadan kalktığını belirterek, “Müşteri kargo teslimi günü orada olmak zorunda değil artık. Herhangi bir esnafa ya da kargo dolabına yönlendirebilir. Sürat Kargo olarak, Türkiye’nin her noktasında anlaşmalı esnaflarla ve kargo dolaplarıyla anlaşmalarımız var. Alternatif hizmet noktaları da ‘kazan – kazan’ ihtiyacına göre yayıldı. Müşteri açısından da avantajlı; kargoyu beklemiyor, istediği zaman alıyor,” şeklinde konuştu.
Kargo teslimatlarının şeffaflığını artıran bir diğer yenilikten bahseden Sürat Kargo Genel Müdürü Cem Oğuz, “Artık kargo bekleyen kişilere gönderilen linklerde, kargoyu teslim edecek kişinin fotoğrafını ve araç bilgisini, güvenlik nedeniyle paylaşıyoruz,” dedi ve ekledi, “Sürat Kargo’da her sabah kuryelerimiz yola çıkarken kendi fotoğrafını çekiyor ve bunu yeni hayata geçecek platformumuzla paylaşıyor.”
Şirketin dijital dönüşümüne yönelik yaptığı bu adımlar, müşteri deneyimini geliştirmekte ve sektördeki rekabetçiliğini artırmakta önemli rol oynamaktadır. Kargo sektöründe bu tür yeniliklerin devamının beklendiği, müşteri memnuniyetinin artarak devam edeceği öngörülüyor.