Starbags (SBUX.O), alışkanlıkları evde yemek yeme yönünde değişen müşterilere ulaşmak amacıyla Grubhub ile yeni bir iş birliğine imza attı. Bu aydan itibarıyla seçilmiş ABD pazarlarında kahve ve özel içecek siparişlerini evlere ulaştıracak olan Starbucks, müşterilerine daha geniş bir erişim sağlamayı hedefliyor. İlk etapta Pensilvanya, Colorado ve Illinois eyaletlerinde başlayacak olan evlere servis, Ağustos ayına kadar tüm ülkeye yayılacak.
Geçtiğimiz yıl ABD genelinde DoorDash üzerinden dağıtım hizmeti vermeye başlayan Starbucks, ayrıca Uber Eats ve Postmates gibi Uber‘in (UBER.N) yiyecek dağıtım kollarıyla da iş birlikleri yapmıştı. Şirket, geçen çeyrekte ABD’deki dağıtım işinde çift haneli büyüme kaydettiğini belirtti.
Starbucks‘ın dijital deneyimlerden sorumlu başkan yardımcısı Meg Mathes yaptığı açıklamada, “Yeni ortaklığımız, Grubhub‘ın on milyonlarca müşterisine Starbucks ürünlerinin daha geniş bir kitleye ulaşmasını sağlayarak büyümeyi destekleyecek,” dedi.
Nisan ayında yıllık satış tahminlerini düşüren Starbucks, yaklaşık üç yılın ardından ilk defa aynı mağaza satışlarında düşüş bildirdiği zaman, zorluklarla mücadele ettiğini raporlamıştı. ABD ve Çin en büyük iki pazarında talep zayıflığıyla karşı karşıya kalan şirket, Grubhub’un aylık üyelik programı sayesinde müşterilerine sıfır teslimat ücreti, daha düşük servis ücretleri ve özel teklifler sunacak.
Teslimatlar, Grubhub‘ın mobil uygulaması ve resmi internet sitesi üzerinden gerçekleştirilecek. Just Eat Takeaway.com NV (TKWY.AS) bünyesindeki Grubhub, McDonald’s (MCD.N) ve Wendy’s (WEN.O) gibi restoran ve fast food zincirleriyle, ayrıca Gopuff ve Buyk gibi market teslimat platformlarıyla iş birliklerine sahip.
Geçtiğimiz hafta Amazon (AMZN.O), ABD‘deki müşterilerinin yiyecek dağıtım platformu üzerinden doğrudan sipariş vermesine yardımcı olmak amacıyla Grubhub‘ı kendi web sitesi ve uygulamasına ekledi. Bu hamle, Grubhub‘ın hizmetlerini daha geniş bir müşteri kitlesine sunmasına olanak tanıyor ve yeni ortaklıklarla müşteri deneyimini zenginleştiriyor.