Televizyon kanallarının sabah ve ana haber bültenlerine yönelik ilgi her geçen gün değişiklik gösterirken, Somera tarafından açıklanan 16 Nisan Çarşamba tarihli sosyal medya reyting verileri dikkat çekici bir tabloyu ortaya koydu. Veriler, izleyicilerin sosyal medya üzerinden gerçekleştirdiği paylaşımlar dikkate alınarak hazırlandı. NOW, sabah ve akşam kuşaklarında en yüksek etkileşimi sağlayan kanal olurken, diğer isimlerin sıralamadaki yeri de izleyici tercihlerine dair ipuçları verdi.
Sabah bültenlerinde ilk sırada İlker Karagöz var
16 Nisan sabah kuşağında en çok etkileşim alan isim İlker Karagöz oldu. NOW ekranlarında yayınlanan programı ile 2,15 oranında etkileşim elde eden Karagöz, sabah haberlerinde birinci sırada yer aldı. Onu, 1,90 puanla TGRT Haber spikeri Cem Küçük takip etti. Üçüncü sırada ise 1,43 oranında sosyal medya etkileşimi ile Halk TV’den İsmail Küçükkaya yer aldı.

Listede dördüncü sıraya 0,98 puan ile KRT ekranlarından Gökhan Kayış yerleşti. Sabah kuşağının beşinci sırasında ise 0,31 puanla Habertürk TV spikeri Ela Rümeysa Cebeci bulunuyor.
Ana haberlerde zirve Selçuk Tepeli‘nin
Aynı günün akşam saatlerinde yayınlanan ana haber bültenlerinde en yüksek etkileşim oranı 2,35 ile yine NOW ekranlarında yer alan Selçuk Tepeli‘ye ait oldu. Tepeli’yi, 2,04 oranla Sözcü TV’den Fatih Portakal izledi. Üçüncü sırada 1,83 etkileşimle Halk TV spikeri Ece Üner yer aldı.

Listenin devamında ise 0,69 ile TGRT Haber‘den Tuna Öztunç, 0,37 ile KRT ekranlarında yer alan Gizem Çetin sıralandı.
Sosyal medya etkileşimi ne anlama geliyor?
Somera verileri, izleyicilerin televizyon içerikleri hakkında sosyal medyada gerçekleştirdiği paylaşımların hacmine göre hazırlanıyor. Bu kapsamda belirli zaman aralıklarında Twitter (X), Instagram, Facebook gibi platformlar üzerindeki içerikler analiz ediliyor. Bu veriler izlenme oranlarını değil, içeriklerin dijital mecralardaki yankılarını ortaya koyuyor. Ölçüm yöntemi, TİAK A.Ş. tarafından sağlanan izlenme oranlarından farklılık gösteriyor. Yani burada ön planda olan televizyonun ekran başı izlenme başarısı değil, sosyal medya üzerinde oluşturduğu yankı.
Somera nedir?
Somera, sosyal medya ve dijital medya analizleri üzerine uzmanlaşmış bir teknoloji şirketidir. Türkiye merkezli olarak faaliyet gösteren şirket, özellikle televizyon programları, markalar, siyasi içerikler ve kampanyalar gibi farklı alanlardaki sosyal medya etkisini ölçmek üzere kapsamlı analizler yapar. Gerçek zamanlı ve geçmişe dönük analizler sunan Somera, medya kuruluşları, reklam ajansları ve markalar için veri temelli stratejik kararlar alınmasını kolaylaştırmayı hedefliyor. Şirketin sunduğu raporlar ve sıralamalar, sosyal medya kullanıcılarının davranış eğilimlerini anlamak adına önemli bir kaynak olarak kullanılıyor.