Kurumsal hediyelerin müşteri ve çalışanlar üzerinde olumlu etkiler yarattığı, markaya duyulan takdiri artırdığı artık yaygın bir kabul görmüş durumda. Bu durum, düşük maliyetlerle elde edilen bu faydanın etkisiyle kurumsal hediye pazarının hızla büyümesine yol açtı. Bu pazardaki önemli oyunculardan biri olan New York merkezli Snappy, son hamlesiyle dikkatleri üzerine çekti. Bugüne kadar 125 milyon doların üzerinde yatırım alan şirket, kurumsal hediyeleşme platformu Covver‘ı satın aldığını duyurdu. Satın alma bedeli açıklanmasa da işlemin nakit ve hisse karışımından oluştuğu öğrenildi.
Tel Aviv, İsrail merkezli Covver, bugüne kadar TLV Partners tarafından desteklenerek 7 milyon dolar yatırım aldı. Şirket, kurumsal hediyeler ve çalışanlara yönelik puan bazlı takdir çözümleri sunarken, otomatik kişiselleştirme yetenekleriyle öne çıkıyor. Örneğin, bir çalışana üzerinde iş unvanı yazılı özel tasarımlı ürünler göndermek, Covver’ın teknolojisi sayesinde grafik tasarım gerekmeden mümkün oluyor.

Snappy’nin Kurucu Ortağı ve CEO’su Hani Goldstein, TechCrunch ile gerçekleştirdiği bir röportajda, Covver’ın sunduğu kişiselleştirme odaklı çözümlerin Snappy’nin kurumsal hediyeleşme platformunu tamamladığını ifade etti. Goldstein, Covver’ın teknolojisinin Snappy’nin platformuna entegre edilerek “swag kanalı” olarak yeniden yapılandırılacağını belirtti. Goldstein, “Covver’ın oluşturduğu deneyim, yapay zekâ temelli ve yenilikçi bir şekilde oldukça etkileyici bir çözüm sunuyor. Bu kişiselleştirme sihrini, hediyeleşmeyi daha iyi hale getiren bir dünyaya taşıyabiliriz,” dedi.
Kurumsal hediyeleşme sektörünün potansiyeline değinen Goldstein, ABD’de yalnızca hediye kartlarının 50 milyar dolarlık bir pazar büyüklüğüne sahip olduğunu, kurumsal hediyeleşme pazarının ise toplamda 260 milyar dolar büyüklüğe ulaştığını belirtti. Ancak çoğu zaman doğru hediyeyi seçmekte zorlanıldığını, bunun sonucunda hediye kartlarının tercih edildiğini dile getirdi. Goldstein, “Birine 100 dolar vermek elbette bir seçenek, ama asıl amacımız insanlara kendilerini özel hissettirmek. Gifting’i kolay ama yine de sihirli ve kişisel tutmayı hedefliyoruz,” ifadelerini kullandı.
Covver CEO’su Roee Hemed ise birleşmenin müşterilere yeni ürün çözümleri sunarken, Snappy’nin güvenilir hediyeleşme platformunun avantajlarından faydalanma imkânı tanıyacağını söyledi.
2016 yılında tüketici odaklı bir uygulama olarak piyasaya çıkan Snappy, uzun süre özkaynaklarıyla faaliyetlerini sürdürdükten sonra Notable Capital, Hearst Ventures, Qumra, 83 North gibi yatırımcıların dikkatini çekmeyi başardı. Şirketin müşterileri arasında Microsoft, Amazon ve Comcast gibi Fortune 100 listesindeki şirketlerin %47’sinin yer aldığı bildiriliyor.
Öte yandan Snappy’nin sektörde yalnız olmadığı görülüyor. Rakiplerinden Sendoso, bugüne kadar 152,7 milyon dolar yatırım alırken, Postal 46 milyon dolar, Dublin merkezli &Open ise 2022 yılında 26 milyon dolar yatırım aldı. Bu durum, kurumsal hediyeleşme sektöründeki rekabetin giderek kızıştığını gösteriyor.
Snappy’nin Covver’ı satın alması, hem sektör oyuncuları hem de müşteriler için yeni fırsatlar yaratırken, kurumsal hediyelerin kişiselleştirilmiş bir şekilde sunulmasında yeni bir dönemin habercisi olabilir.