SaySo, perakende sektöründe giderek büyüyen bir soruna çözüm üretmek amacıyla geliştirdiği platform ile dikkat çekiyor. Artan iade oranları ve durgun seyreden satışlar nedeniyle birçok perakendeci, depolarında biriken satılmamış ürünlerle başa çıkmakta zorlanıyor. Bu ürünlerin depolama ve lojistik maliyetleri şirketlerin kâr marjlarını olumsuz etkilerken, alternatif çözümler arayışı öne çıkıyor.
ShopKeep adlı bulut tabanlı POS sisteminin eski kurucu ortaklarından David Olk, kendi müşterilerinin de benzer sorunlar yaşadığını gözlemledikten sonra bu probleme odaklanan SaySo adlı girişimi hayata geçirdi. Platform, baştan sona bir stok boşaltma ve fiyat optimizasyon çözümü sunuyor. Olk, perakendecilerin karşılaştığı ortak zorlukları şu sözlerle özetliyor: “Clearance inventory drains cash, takes up valuable space, and limits ability to bring in new products.” Bu yaklaşım doğrultusunda geliştirilen SaySo, markalarla ortak markalı ve etkileşimli alışveriş deneyimleri oluşturarak, ellerinde kalan ürünleri kârlı bir biçimde eritmelerine yardımcı olmayı hedefliyor.
SaySo’nun sunduğu platformda, ürünlerin fiyatı zamanla düşerek kullanıcıların kendi fiyatlarını belirleyebildiği gamification tabanlı bir model kullanılıyor. Bu yöntem, kullanıcı etkileşimini artırırken alışverişe bir aciliyet duygusu da katıyor. Geleneksel stok eritme yöntemlerinden farklı olarak, ürünlerin doğrudan perakendecilerin kendi depo ve dağıtım merkezlerinden satışına olanak tanıyarak ek lojistik masraflarının önüne geçiliyor. Aynı zamanda her işlemden elde edilen fiyatlandırma verileri toplanarak, firmaların gelecekteki fiyat stratejilerini daha sağlıklı planlamalarına katkı sağlanıyor.
2024’ün sonlarına doğru gizlilik sürecinden çıkan SaySo, bu alandaki ilk yatırımını da kısa sürede aldı. UP.Partners liderliğinde gerçekleşen tohum yatırım turunda şirket, 4 milyon dolarlık fon elde etti. Yatırımcı firmalardan Ben Marcus, SaySo’nun teknolojik yapısını şu şekilde değerlendirdi: “SaySo’s unique technology stack eliminates the transportation layer from clearance sales but also enhances operational efficiency for retailers.”
Platform, henüz kamuoyuna duyurulmadan önce ilk iş ortaklıklarından birini Kanada’da faaliyet gösteren mobilya perakendecisi The Dufresne Group ile gerçekleştirdi. Ashley markasının ülkedeki en büyük lisansörü olan şirket, clearance ürünlerin kârlı şekilde yönetilmesi konusunda yaşadığı zorlukları aşmak amacıyla SaySo ile iş birliği yaptı. Bu doğrultuda “Ashley x Descend” adıyla özel bir stok eritme mağazası kuruldu. Firma, clearance satışlarını bu platform üzerinden gerçekleştirerek taşıma maliyetlerinde %20 oranında azalma sağladı. Ayrıca yapılan bir müşteri anketinde kullanıcıların %75’i bu platformu tekrar kullanabileceklerini belirtti. The Dufresne Group Tedarik Zinciri Başkan Yardımcısı Kristi Ellis, platformun etkisini şöyle ifade etti: “Our clearance sales have nearly doubled since partnering with SaySo.”
Aldığı yatırımla birlikte operasyonel kapasitesini artırmayı planlayan SaySo, daha fazla perakendeciye ulaşarak bu yöntemi yaygınlaştırmayı hedefliyor. Firmanın uzun vadeli planları arasında, alışveriş alışkanlıklarını değiştiren etkileşimli deneyimleri daha geniş kitlelere ulaştırmak yer alıyor.