Satış ekiplerinin müşteri araştırmalarını hızlandırmayı amaçlayan yapay zeka platformu Aomni, Decibel liderliğinde gerçekleştirilen tohum yatırım turunda 4 milyon dolar fon sağladı. Sancus Ventures ve Ride Home Fund‘ın da katıldığı bu yatırım turuyla Aomni, satış rollerini otomatikleştirmek yerine insan odaklı bir yaklaşımla desteklemeyi hedefliyor.
Aomni, David Zhang tarafından kuruldu. Zhang’ın kariyer yolculuğu, Çin’in küçük bir köyünden uzaya uydu fırlatmaya kadar uzanırken, yeni girişimi de büyük ölçekli bir dönüşümü amaçlıyor. Aomni, satış ekiplerinin müşteri adayları hakkında daha detaylı ve güncel bilgilere ulaşmasını sağlamak için yapay zeka ajanlarını kullanıyor.
Satış temsilcilerinin zaman yönetimi konusunda yaşadığı zorluklara değinen David Zhang, satış ekiplerinin müşterilerle birebir iletişim kurma süresinin toplam iş sürelerinin sadece %30-40‘ını oluşturduğunu belirtti. Geri kalan %60-70‘lik kısmın ise müşteri yönetim sistemlerini doldurmak, potansiyel müşteri araştırmaları yapmak ve hesap analizleriyle uğraşmak gibi işlerle geçtiğini vurgulayan Zhang, Aomni’nin bu süreci yapay zeka ile daha verimli hale getirmeyi amaçladığını ifade etti.
Gerçek Zamanlı Araştırma Yapan Yapay Zeka Ajanları
Pek çok satış istihbaratı platformu statik veritabanlarına dayanırken, Aomni gerçek zamanlı internet araştırması yapan yapay zeka ajanlarıyla çalışıyor. Sistem, bir müşteri adayını analiz ederken Chrome tarayıcılarını devreye alarak, şirket duyurularını, sosyal medya paylaşımlarını, ürün lansmanlarını ve diğer halka açık bilgileri tarıyor.
Mevcut satış araştırma araçlarının genellikle belirli kıstaslara göre oluşturulmuş veritabanlarına dayandığını belirten Zhang, bu sistemlerin yalnızca belirli bir büyüklüğe veya yatırım geçmişine sahip şirketleri listelemek için kullanışlı olduğunu ancak detaylı araştırmalar için yetersiz kaldığını ifade etti. Aomni, gerçek zamanlı web taraması yaparak satış ekiplerinin çok daha spesifik sorulara yanıt almasına yardımcı oluyor.
Aomni’nin müşteri portföyünde Nvidia ve AMD gibi büyük teknoloji firmaları yer alıyor. Aomni, bu firmalara yapay zeka çip pazarındaki gelişmeleri daha yakından takip etme imkânı sunarak satış süreçlerinde daha hedefe yönelik ve bilgili müşteri görüşmeleri yapmalarını sağlıyor. Platformu kullanan satış ekipleri, kapanış oranlarında %40’a varan artışlar gözlemledi.
Yatırımcılar, Yapay Zeka Destekli Satış Modellerine Güveniyor
Decibel yatırım ortağı Jessica Leao, satış süreçlerinde insan faktörünün her zaman ön planda kalacağını belirterek, Aomni’nin insan odaklı yaklaşımının pazardaki diğer otomasyon odaklı girişimlerden ayrıldığını ifade etti. Leao, ekibin teknik bilgi birikimi ve satış ekiplerini desteklemeye yönelik vizyonlarının kendilerini etkilediğini söyledi.
Aomni, büyük dil modelleri ve yapay zeka ajanlarındaki son gelişmeleri kullanarak çalışıyor. Ancak Zhang, Aomni’in asıl yeniliğinin temel modellerde değil, bu sistemlerin nasıl organize edildiğinde olduğunu belirtiyor. Aomni, OpenAI, Anthropic ve AI21 Labs gibi farklı yapay zeka sağlayıcılarını entegre ederken, şirketlere özel verileri analiz etmek için kendi geliştirdiği sistemleri kullanıyor.
Aomni’nin açık kaynaklı araştırma sistemi, OpenAI’ın benzer bir özelliği duyurmasının ardından kısa sürede 8.000’den fazla GitHub yıldızı topladı.
Satışta Yapay Zeka Kullanımı Giderek Genişliyor
Gelecekte Aomni, sesli ve görsel etkileşim özellikleri ekleyerek satış ekiplerinin yapay zeka ile daha doğal bir şekilde çalışmasını sağlamayı planlıyor. David Zhang, yapay zeka modellerinin gelişmeye devam ettiğini ve maliyetlerin düştüğünü belirterek, şirketin stratejisinin modellerin hızla ilerleyen gelişimini göz önünde bulundurarak hareket etmek olduğunu vurguladı.
Aomni, aldığı yatırımla birlikte satış temsilcilerinin daha verimli çalışmasına yardımcı olmayı ve bu süreçte insan faktörünü devre dışı bırakmadan destekleyici bir yapay zeka çözümü sunmayı hedefliyor. Zhang, satışın temel olarak müşteri problemlerini çözme ve ilişkiler kurma süreci olduğunu belirterek, bu unsurların 10 yıl içinde bile değişmeyeceğini ifade etti.