İstanbul‘un tarihi mekanlarından biri olan ve 1895 yılında Sanasaryan Koleji‘ne gelir sağlamak amacıyla inşa edilen Sanasaryan Han, büyük bir restorasyon projesinin ardından kapılarını otel olarak açtı. Marriott International ve Aktarlı Group iş birliği ile gerçekleşen bu dönüşüm, Marriott‘ın ultra lüks otel markası a Luxury Collection Hotel adı altında hizmet verecek.
Otel, “İstanbul’un Gerçek Aurasını Keşfedin” sloganıyla, ziyaretçilerine tarihi Sanasaryan Han‘ı keşfetme fırsatı sunuyor. İstanbul‘un Tarihi Yarımada bölgesinde konumlanan bu lüks otel, misafirlerine çağdaş ritüeller eşliğinde otantik bir kültürel deneyim vaat ediyor. a Luxury Collection Hotel, aynı zamanda bölgede ikinci ve üçüncü otellerini açmayı planladığını da duyurdu. Sanasaryan Han‘ın İstanbul Genel Müdürü Volkan Öztürkler, açılışla ilgili olarak, “Dünyanın en popüler seyahat destinasyonlarından biri olan İstanbul‘un tarihini, kültürünü ve geleneklerini, dünyanın her yerinden gezginlerin ve koleksiyonerlerin İstanbul’u gerçek bir İstanbullu gibi deneyimlemeleri için kapılarımızı açtık,” dedi.
Otel, zarif tasarımı ve dikkat çekici mimari özellikleri ile dikkat çekiyor. 6 süit ve 57 odasıyla hizmet veren a Luxury Collection, kişiye özel ‘concierge’ hizmeti sunarak misafirlerine unutulmaz bir konaklama deneyimi yaşatmayı hedefliyor. Otelin özellikle Türk hamamından esinlenilmiş mermer banyoları, Osmanlı motifleriyle süslenmiş modern yatak başları ve el yapımı bakır aksesuarlar gibi detaylar, Türk kültürüne özgü ritüelleri yansıtıyor.
Oda fiyatları konusunda ise Volkan Öztürkler, “Gelen turist sayısı fazla ama elde edilen gelir düşük. Biz a Luxury Collection Hotel olarak gelir anlamında sektörün çıtasını da yükselteceğiz,” şeklinde konuştu ve oda fiyatlarının 450 eurodan başlayıp 3 bin euroya kadar çıktığını belirtti. Otel, açıldığı kısa süre içinde yüzde 50’nin üzerinde bir doluluk oranına ulaştı.
Volkan Öztürkler ayrıca, Türkiye‘nin turizm potansiyelini daha iyi değerlendirmesi gerektiğini vurgulayarak, İstanbul‘un kültür turizmi açısından önemli bir destinasyon olduğunu ve Marriott International‘ın Türkiye‘deki yatırımlarını artırma planlarını sürdüreceğini söyledi. Özellikle Bodrum‘da Bulgari markasıyla yeni bir otel açılacağını duyurdu.
Otel, aynı zamanda Sini Restaurant ve The Library Bar ile ziyaretçilere Türkiye‘nin zengin mutfak kültürünü sunuyor. Sini Restaurant‘da geleneksel mutfak kültüründen esinlenilen mezeler ve The Library Bar‘da çay tadımları, şiir okumaları ve sanat söyleşileri gibi etkinlikler düzenleniyor.
Bu yenilikçi proje, İstanbul‘un tarihi mirasını modern lüksle buluşturarak, hem yerel hem de uluslararası ziyaretçilere benzersiz bir deneyim sunmayı amaçlıyor.