Salesforce Inc., yaşam bilimleri sektörüne yönelik yeni bir bulut platformu olan Life Sciences Cloud‘u piyasaya sürdüğünü duyurdu. Bu platform, tıbbi teknoloji sağlayıcıları ve ilaç şirketlerinin hastalar ve sağlık profesyonelleriyle daha kişisel bir şekilde etkileşimde bulunmalarına yardımcı olmayı amaçlıyor. Bugünden itibaren genel kullanıma sunulan Life Sciences Cloud platformu, klinik süreçleri ve operasyonları daha verimli hale getiren yapay zeka yetenekleriyle donatılmış durumda. Einstein 1 Platformunu kullanan sistem, organizasyonların verilerinden elde ettiği içgörüleri analiz eden güçlü bir yapay zeka sistemi olarak öne çıkıyor.
Salesforce, Life Sciences Cloud platformunun, klinik araştırmaları ve bu süreçlerde yer alan hasta kabul ve kayıt işlemlerini önemli ölçüde hızlandırabileceğini belirtti. Platform, klinik araştırmalar için en nitelikli ve çeşitli adayları belirlemeye yardımcı olurken, hastaları ön tarama ve uygunluk kriterlerine göre otomatik olarak eşleştiriyor. Bu, manuel olarak gerçekleştirilen tarama ve değerlendirme süreçlerinin süresini önemli ölçüde kısaltıyor.
Platform, her klinik araştırma için çevrimiçi bir portal oluşturmayı ve bu sayede uygun hastaların kendileri için faydalı olabilecek araştırmaları kolayca bulmalarını sağlıyor. Ayrıca, kişiselleştirilmiş elektronik onay formları oluşturarak hasta kayıt sürecini basitleştiriyor. Einstein Copilot adlı yapay zeka asistanı sayesinde, klinik araştırma sahasına 20 mil mesafede yaşayan hastaları belirleyerek bu kişilere araştırmaya katılmak isteyip istemediklerini sorma imkanı sunuyor.
Salesforce, klinik araştırma yürüten organizasyonlar için aday bulma sürecinin haftalarca sürebilen zorlu bir süreç olduğunu belirtiyor. Araştırmaların %80’inden fazlasının ilaç geliştiricilerin ihtiyaç duyduğu tam katılımcı sayısına ulaşmadan devam ettiğini vurgulayan şirket, Life Sciences Cloud‘un bu sorunu çözmede etkili olacağını düşünüyor.
Platformun diğer önemli bir özelliği ise hasta maliyet doğrulama aracıdır. Bu araç, farmasötik ve diğer tedavilerin cepten ödenecek maliyetlerini hızlı bir şekilde belirlemeye yardımcı olurken, hangi hastaların finansal yardım alabileceğini belirleyerek tıbbi tedavilere erişimi genişletmeyi hedefliyor. Bu araç, belirli aralıklarla yeniden doğrulama gerektiren hastalar için toplu yeniden doğrulamalar gerçekleştirebiliyor.
Platformun hasta programı sonuç yönetim modülü, hizmet ekipleri ve koordinatörlerin eğitim ve destek programlarının etkisini yakalamalarına ve otomatikleştirmelerine yardımcı oluyor. Hastaların ilaçlarını almaya devam etmeleri için hatırlatıcılar gönderme gibi etkileşim süreçlerini de otomatikleştirebilen bu modül, hangi stratejilerin en etkili olduğunu analiz etme imkanı sunuyor.
Salesforce Data Cloud ve MuleSoft for Life Sciences ile entegre olan platform, her hasta ve sağlık sağlayıcısı hakkında daha eksiksiz ve uyumlu bir veri görünümü sunuyor. Veritabanlarından gelen yapılandırılmış veriler ve e-postalar, çağrı transkriptleri, toplantı notları, bilimsel yayınlar gibi yapılandırılmamış bilgileri ortak bir veri modeline bağlayarak her hasta için birleşik bir profil oluşturuyor. Şirketler, bu profilleri kullanarak daha kişiselleştirilmiş etkileşimler gerçekleştirebiliyorlar.
Salesforce‘un yaşam bilimleri genel müdürü Frank Defesche, “AI, ilaç ve medikal teknoloji organizasyonlarının operasyonel süreçlerini yeniden tasarlama fırsatı sunarken, hasta odaklı bir yaklaşıma teşvik ediyor” dedi. “Yaşam bilimleri organizasyonları, verilerini en iyi şekilde kullanarak idari görevleri otomatikleştirip potansiyel riskleri gerçek zamanlı olarak belirleyebilecekler.”
Life Sciences Cloud, sağlık hizmetleri sektörü için yeni ve kapsamlı bir çözüm olarak dikkat çekiyor ve Salesforce‘un bu alandaki güçlü yapay zeka entegrasyonu, sektörde önemli bir yenilik olarak öne çıkıyor.