Dijital sağlık sigortası girişimi Alan, 2024 yılında 700 bin müşteriye ulaşarak dikkat çeken bir büyüme sergiledi. Alan firması, Avrupa genelinde sağlık sigortası sistemine entegre sunduğu hizmetlerle gelirlerini artırmaya devam ediyor. 2024 yılı itibarıyla Alan’ın toplam geliri 505 milyon euroya (bugünkü kurla yaklaşık 525 milyon dolar) ulaştı.
Alan’ın gelir modeli, sağlık sigortası alanındaki diğer girişimlerden farklılık gösteriyor. Şirket, sunduğu sigorta ürünlerinden elde ettiği primlerin belirli bir yüzdesini yönetim hizmetleri ve ek servisler için ayırıyor. Alan’ın kurucu ortağı ve CEO’su Jean-Charles Samuelian-Werve, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, “Model aynı şekilde devam ediyor: Hasar-primi oranında dengeyi sağlamak ve üyelik ücretlerini yüzde 12 ile yüzde 14 arasında tutmak hedefimiz” dedi. Bu oran, Alan’ın toplam gelirinin büyük kısmının sigorta primlerinden geldiğini, yönetim ve ek hizmetler için de bu primlerden kesinti yapıldığını ortaya koyuyor.
Ancak bu finansal büyümeye rağmen, şirket henüz kâra geçebilmiş değil. 2024 yılında Alan, 54 milyon euro net zarar açıkladı. 2023’te bu rakam 59 milyon euroydu. Şirketin CFO’su Mihaela Albu, “Geçen yıl duyurduğumuz gibi 2026’da kârlılığa ulaşmayı hedefliyoruz” ifadelerini kullanarak şirketin kârlılık planlarını yineledi.
Alan’ın büyüme stratejisi ise dikkat çekici bir verimlilik üzerine kurulu. Şirketin çalışan sayısı 2024 yılında sadece yüzde 8 oranında arttı. Satış ekibinde ise büyüme görülmedi. Bunun yanı sıra Fransa’da kamu çalışanlarına yönelik ihaleleri kazanan Alan, Belçika’da da önemli bir stratejik ortaklık kurdu. Ülkenin en büyük ikinci banka ve sigorta şirketi olan Belfius, Alan’a yatırım yaparak ürünlerini kendi müşterilerine sunmaya hazırlanıyor.
Yapay zekâ kullanımı verimliliği artırıyor
Alan’ın büyümesinde yapay zekâ kullanımı önemli bir rol oynuyor. Şirketin gelir yöneticisi Ludovic Bauplé, yapay zekâ destekli satış süreçlerinin satış performansını yüzde 50 oranında artırdığını ifade etti. CEO Samuelian-Werve ise operasyonel maliyetlerin düşürüldüğünü belirterek, “Müşteri hizmetleri maliyetlerini azaltmayı başardık. Ürün geliştirme sürecimizi hızlandırdık ve yazılım testlerini daha etkili bir şekilde yapıyoruz” dedi. Ayrıca, pazarlama alanında daha düşük maliyetle daha yüksek kalitede içerik ve video üretimi gerçekleştirildi.
Şirketin 2025 yılı hedefleri arasında gelirlerini yüzde 40 oranında artırmak ve müşteri sayısını 1 milyona çıkarmak yer alıyor. Ayrıca, yıl sonuna kadar müşteri destek taleplerinin yüzde 40’ının otomasyonla çözüleceği belirtiliyor.
Fransa’daki emekliler için özel sağlık sigortası teklifini duyuran Alan, bu alandaki büyüme fırsatlarını değerlendirmek istiyor. Fransa’da her yıl 750 bin yeni emeklinin olduğu göz önünde bulundurulduğunda, bu girişim şirketin büyümesine katkı sağlayacak önemli bir adım olarak öne çıkıyor.