Rivian Automotive, all-elektrikli R1 serisi pickup ve SUV modellerinde büyük bir yeniden tasarım gerçekleştirdiğini açıkladı. Nvidia işlemcilerin gücünden yararlanarak menzil, performans ve bilgi işlem kapasitesinde önemli iyileştirmeler sağlandı. Şirketin açıklamasına göre, 2025 model yılı araçları dış görünüş olarak mevcut modellere oldukça benzer olsa da, ikinci nesil ürünler için donanım bileşenlerinin yarısından fazlası değiştirildi ve pil ile elektrik mimarileri, aracın beyni olarak da bilinen sistemler, yeniden mühendislikten geçirildi.
Rivian Automotive CEO’su ve kurucusu RJ Scaringe, yaptığı açıklamada, “Bayrak gemisi R1 araçlarımızı geliştirmeye devam ediyoruz, kaliteden ve performanstan ödün vermeden. Yenilenen R1S ve R1T modellerimiz, teknik sınırları daha da ileri taşıyarak bugüne kadar ürettiğimiz en yetenekli ürünlerimizi yaratıyor,” dedi.
Yeni araçlarda öne çıkan değişikliklerden biri bilgi işlem gücü oldu. Rivian, yeni sistemin önceki sistemden 10 kat daha fazla performans sunduğunu belirtti. Bu yeni sistem, “Otonomi Hesaplama Modülü” adı verilen sürücü yardımcı özelliklerini desteklemek için çift Nvidia DRIVE Orin işlemciler kullanıyor. Şirket, daha geniş bir yetenek seti sunan “premium versiyon”un da sunulacağını, bu sayede “zaman zaman” eller serbest sürüş imkanının da olacağını ekledi ancak sürücülerin her zaman yola dikkat etmeleri gerektiğini vurguladı.
Güncellemeler, daha uygun fiyatlı “R2” modellerini piyasaya sürmeden önce amiral gemisi modellerinin satışlarını artırma çabası olarak görülüyor. R2 modellerinin 2026’nın ilk yarısında piyasaya sürülmesi bekleniyor ve fiyatlarının yaklaşık 45,000 dolar olması öngörülüyor.
Bu araçlar, Rivian Automotive’in genişlemesi için kritik öneme sahipken, mevcut modellerin satışları, elektrikli araçlar için sektör genelindeki yavaş satış hızı nedeniyle yavaşladı. Şirket, baştan çıkarıcı fiyatlandırma ve operasyonel maliyetleri azaltma çabaları kapsamında personel sayısını azalttı ve Illinois’deki tesisinde verimliliği artırmak için yeniden yapılandırma yaptı. Ayrıca, Georgia’da yeni bir tesisin inşaatını durdurarak 2.25 milyar dolar tasarruf etti.
Rivian hisseleri, şirketin nakit yakmaya devam etmesi ve önemli kayıplar bildirmesi nedeniyle baskı altında kaldı. Şirket, bu yılın ilk çeyreğinde 1.45 milyar dolarlık bir kayıp bildirdi.
2025 model yılı R1S ve R1T teslimatlarına hemen başlanacak. Şirket, çift, üç ve dört motor konfigürasyonlarına ek olarak Standart, Büyük ve Max pil paketlerini sunmaya devam edecek; bu paketler sırasıyla 270 mil, 330 mil ve 420 mil arasında değişen menziller sunacak.
Rivian Automotive, ikinci nesil R1S SUV için fiyatların mevcut modellerden 1,000 dolar artırılarak 75,900 dolardan başlayacağını, en üst seviye trimotor modellerin ise yaklaşık 106,000 dolardan başlayacağını belirtti. R1T’nin başlangıç fiyatı 69,900 dolar olarak sabit kalacak, ancak trimotor 100,000 doları aşacak. Şirket, en üst seviye dört motorlu araçlar için özel bir fiyatlandırma duyurusu yapmadı.
Güncellenen pil paketleri “2170 silindirik hücre” kullanmaya devam edecek, ancak paket muhafazası artık üretimi basitleştirmek ve kütleyi azaltmak için büyük yüksek basınçlı döküm parçaları kullanacak.
Dört motorlu araçlar, Rivian tarafından üretilen yeni sürücü ünitelerini içerecek. En üst seviye dört motorlu model, Launch Modu kullanıldığında 1,025 beygir gücüne ve 1,198 pound-ayak torka ulaşacak; bu, 835 beygir gücünden ve 908 pound-ayak torkundan bir artışı temsil ediyor. Rivian, araçların daha lüks, güncellenmiş iç mekanlarının yanı sıra tamamen yeniden tasarlanmış bir yazılım arayüzüne sahip olduğunu belirtti. Şarj süreleri de iyileşti; tüm araçlar yaklaşık 20 dakikada 140 mil menzil ekleyebilecek.