540 beygirlik elektrikli güç aktarımıyla yollara çıkacak
Renault, geçmişteki Renault 5 Turbo ve Turbo 2 modellerinden ilham alarak geliştirdiği elektrikli aracı Renault 5 Turbo 3E ile yüksek performans hedefli bir üretim planlıyor. Çift motorlu ve arkadan itişli bir elektrikli aktarma sistemine sahip olan modelin 540 beygir gücünde olduğu belirtiliyor. Aracın 0’dan 100 kilometre hıza ulaşma süresi 3,5 saniyenin altına inerken, maksimum hızın ise 270 kilometre olarak sınırlandığı açıklandı.
Yaklaşık 1450 kilogram ağırlığa sahip Renault 5 Turbo 3E, 800V elektrik mimarisiyle 350 kW gücünde DC hızlı şarj desteği sunuyor. Bu sistem sayesinde batarya, yalnızca 15 dakikada yüzde 15’ten yüzde 80 seviyesine kadar şarj edilebiliyor. 70 kW/saat kapasiteli batarya, WLTP testlerinden onay alması durumunda, 400 kilometrenin üzerinde bir menzil sağlayabilecek.

Sınırlı sayıda üretilecek, dört kıtada satışa çıkacak
Modelin yalnızca 1980 adet üretileceği ve her bir aracın özel olarak numaralandırılacağı duyuruldu. Üretilecek araçlar; Avrupa, Orta Doğu, Japonya ve Avustralya gibi farklı bölgelerde satışa sunulacak. Bu sınırlı üretim miktarı, modelin koleksiyon niteliğinde olmasını da beraberinde getirecek.
Renault yetkilileri, bu modelin tasarımında Alpine mühendislerinin doğrudan katkı sunduğunu belirtiyor. Elektrikli spor otomobiller üzerine uzmanlaşmış ekip, daha önce A110 E-ternity, A290 ve A390 projelerinde de görev almıştı.
Modern çizgilerle yenilenen tasarım ve yarış odaklı iç mekân
Tasarım açısından, orijinal R5 Turbo’nun hatlarını taşıyan yeni model, genişletilmiş çamurlukları, büyük arka spoyleri ve sportif difüzörüyle dikkat çekiyor. Özel üretim 20 inçlik jantlar ise performansa yönelik bir tercih olarak öne çıkıyor. Ön ve arka kısımdaki LED ışık imzaları, klasik modelin modern yorumu olarak araca entegre edilmiş.

İç mekanda ise sürücü odaklı bir yaklaşım benimsenmiş. Modelde yer alan 10,1 inçlik dijital gösterge paneli ve 10,25 inçlik OpenR dokunmatik ekran üzerinden navigasyon, sürüş modları ve eğlence sistemlerine erişilebiliyor. Google entegre “OpenR Link” altyapısıyla birlikte sürekli güncellenen harita ve bağlantı hizmetleri sağlanıyor. Karbon detaylarla donatılmış kokpitte premium alcantara döşemeler, altı noktalı emniyet kemerleri ve yarış araçlarında bulunan sürüş güvenliği unsurları yer alıyor.
Dört farklı sürüş moduna sahip olan modelde; “kar”, “normal”, “spor” ve drift-yardım işlevi içeren “yarış” modları bulunuyor. Renault 5 Turbo 3E, şirketin elektrikli mobilite vizyonuna uygun olarak hem performans hem de tasarım odaklı bir adım olarak konumlanıyor.