Türkiye’nin öncü e-ticaret platformlarından biri olan ve modern muhafazakâr giyim sektöründe faaliyet gösteren Modanisa, Re-Pie Portföy tarafından satın alındı. Bu satın alma işlemi, şirketin küresel pazarda daha da güçlenmesine ve büyüme hedeflerine ulaşmasına olanak tanıyacak. Re-Pie Portföy, bu stratejik hamle ile Modanisa‘yı kendi bünyesine katarak, şirketin uluslararası alandaki varlığını ve rekabet gücünü artırmayı hedefliyor.
Re-Pie Portföy tarafından yapılan açıklamada, Modanisa‘ya Re-Pie Portföy Embedded Girişim Sermayesi Fonu (GSYF) aracılığıyla 12 milyon dolarlık yeni bir yatırım yapıldığı duyuruldu. Bu yatırım, Modanisa‘nın kârlı büyümesini desteklemek ve yeni mağazalar açarak fiziksel perakendecilik ağını genişletmek amacıyla gerçekleştirildi.
Re-Pie Portföy Yönetim Kurulu Başkanı Dr. M. Emre Çamlıbel, satın alma işlemi hakkında yaptığı değerlendirmede, “Türk tekstili ve modern moda yaklaşımını dünyanın 140 ülkesine taşıyarak hızlı büyüme kaydeden Modanisa‘yı portföyümüze eklemekten memnuniyet duyuyoruz,” ifadelerini kullandı. Dr. Çamlıbel, Modanisa‘nın gelirlerinin yüzde 80’ini ihracattan elde ettiğine ve şimdiye kadar online platformlar aracılığıyla dünya genelinde milyonlarca tüketiciye ulaşarak önemli bir marka değeri oluşturduğuna dikkat çekti. Ayrıca, Modanisa‘nın bu yıl agresif büyüme stratejilerini hayata geçirerek Türkiye’den çıkan yeni bir unicorn olma potansiyeline sahip olduğunu belirtti.
Modanisa, 2011 yılında kurulmuş bir online giyim ve moda alışveriş platformudur. Modanisa, inançlarına göre bir giyim tarzı benimsemiş dünya kadınlarına yönelik, stil sahibi alternatifler sunarak, onların iyi görünmelerini ve iyi hissetmelerini sağlamayı amaçlar. Türkçe, Arapça, İngilizce, Fransızca, Almanca dillerinde hizmet veren platform, ayda 20 milyon ziyaretçiye ulaşarak, “muhafazakâr” giyim tarzını benimsemiş kişilere geniş bir ürün yelpazesi sunuyor.
Modanisa, Londra, Dubai, Jakarta gibi dünya çapında önemli merkezlerde Türk tasarımcıların ürünlerini tanıttığı Modest Fashion Week moda organizasyonları ile uluslararası alanda da adından söz ettiriyor. Şirket, Türkiye‘nin tekstil sektöründe markalaşma çabalarına da önemli katkılar sağlıyor.
Yıl başından bu yana açtığı yeni mağazalar ile mevcut mağaza sayısını 6’dan 9’a çıkaran Modanisa, yıl sonuna kadar 27 mağazaya ulaşmayı ve böylece yüzde 200 büyüme hedefini gerçekleştirmeyi planlıyor. Re-Pie Portföy‘ün Modanisa‘ya yaptığı yatırımlar ve destekler, şirketin bu hedeflere ulaşmasında önemli bir rol oynayacak.