Elektrikli mobiliteye odaklanan tasarım
Pirelli, Ultra Yüksek Performans lastik pazarının öncüsü olan P Zero serisinin beşinci neslini piyasaya sürdüğünü duyurdu. Şirketin açıklamasına göre, bu yeni model hem elektrikli hem de yüksek performanslı araçlar için optimize edildi. Pirelli mühendislerinin geliştirme sürecinde yapay zeka sistemlerinden ve şirketin kendi tasarladığı algoritmalardan yararlanarak sanal prototip testlerini hızlandırdığı belirtildi.
Yeni nesil P Zero, hem kuru hem de ıslak zemin koşullarında yapılan pist testleri sonucunda “gelişmiş yol tutuşu ve azaltılmış fren mesafesi” ile öne çıkan iki temel özelliğe sahip. Bu özellikler, sürüş güvenliği ve kontrol kabiliyeti açısından modelin performans beklentilerini karşılamasına katkı sağladı.
Geniş ebat seçenekleri ve düşük ses seviyesi
Yeni ürün serisi, 18 inçten 23 inçe kadar çeşitli ebatlarda ve 50’den fazla ürün alternatifiyle pazara sunuldu. Modelin tasarımında gürültü seviyesinin azaltılması da önemli bir kriter oldu. Bu amaçla uygulanan teknolojiler, özellikle elektrikli ve hibrit araçların menzilini artırmak, yüksek torku yönetmek ve kabin içi sessizliği sağlamak üzere geliştirildi.
Pirelli, bu modelle birlikte Elect teknolojisini de entegre ederek, dönme direncini düşürmeyi ve menzili yüzde 10’a kadar artırmayı hedefliyor. Bu teknoloji sayesinde Lucid Gravity, Polestar 4, Xiaomi SU7, Lamborghini Urus SE, Audi A5, BMW M5, Mercedes GLE gibi araçlar için homologe edilmiş özel versiyonlar da sunulacak.
Sırt yapısında yenilik ve uzun ömür
Yeni P Zero modelinin lastik yapısı ve sırt tasarımı, viraj kabiliyetini artıracak şekilde güncellendi. Lastiğin temas alanının daha dengeli hale getirilmesiyle birlikte, frenleme performansının ve aşınma dayanımının iyileştirildiği ifade ediliyor. Bu yapısal güncellemeler, lastiğin kullanım süresi boyunca tutarlı bir performans sunmasına olanak tanıyor.
Ayrıca, lastik yanağında yer alan kontrast grafik tasarımlarla görsel açıdan da fark yaratılması amaçlanmış durumda. Avrupa lastik etiketleme sisteminde “ıslak zeminde yolu kavrama” kategorisinde ‘A’ derecesi alan bu model, güvenlik standartlarını da karşılıyor.
Aile genişliyor: P Zero E, R ve Winter 2 seçenekleri
Beşinci nesil modelle birlikte, Pirelli’nin P Zero ailesi içindeki diğer seçenekler de farklı sürüş ihtiyaçlarına göre çeşitleniyor. Bunlar arasında yer alan P Zero E, Avrupa lastik etiketinde üç ayrı kategoride ‘A’ notu aldı. Modelin yapısında yüzde 55’ten fazla doğal veya geri dönüştürülmüş malzeme bulunuyor. Bu sayede hem çevresel etki azaltılıyor hem de e-mobilite için yeni bir standart oluşturuluyor.
Öte yandan, sportif sürüşler için geliştirilen P Zero R modeli, yüksek performanslı otomobiller ve SUV’lar için tasarlandı. Pist sürüşleri hedefleyen kullanıcılara ise hem pistte hem de yolda kullanımı onaylanmış P Zero Trofeo RS sunuluyor. Kış koşullarında kullanılmak üzere geliştirilen P Zero Winter 2 ise ıslak ve karlı zeminlerde performans ve sürüş keyfi sağlamayı hedefliyor.
Motor sporlarından yola çıkan köklü miras
İlk kez motor sporlarında ortaya çıkan P Zero ismi, bugün Formula 1 başta olmak üzere birçok yarış kategorisinde performansla özdeş hale gelmiş durumda. Geride kalan 40 yılda Ferrari F40, McLaren P1, Lamborghini Aventador, Pagani, Porsche 911, Aston Martin V12 Vantage, Audi, BMW, Jaguar Land Rover ve Mercedes gibi pek çok marka ve model için 3 binden fazla özel üretim lastik geliştirildi.
Pirelli, P Zero ailesini bir geliştirme laboratuvarı gibi kullanarak bugüne kadar birçok yeniliğe imza attı. 2019 yılında tanıtılan Elect ve 2023’te duyurulan P Zero E, bu seriden doğan teknolojiler arasında yer alıyor.