Peugeot’un tamamen elektrikli modeli E-208, Avrupa’da B segmenti satış liderliği ve Fransa’da tüm elektrikli araçlar arasında liderlik gibi prestijli unvanlara sahip. 2019’dan günümüze 590 bin adet üretilen E-208, Türkiye’deki yolculuğuna 2024’ün ilk çeyreğinde başlamaya hazırlanıyor. Yeni versiyonuyla daha fazla elektrikli menzil ve optimum enerji tüketimi sunacak olan Peugeot E-208, sürdürülebilir mobiliteye önemli bir katkı sağlayacak.
Avrupa’daki elektrikli B segmenti satış liderliği ve Fransa’da tüm segmentlerdeki elektrikli araçlar arasında liderlik gibi unvanlara sahip olan Peugeot E-208, 2024’ün ilk çeyreğinden itibaren Türkiye yollarıyla buluşacak yeni versiyonuyla hem daha fazla elektrikli menzil hem de optimum enerji tüketimi sunuyor.
Ek güç sağlandı
136 HP’den 156 HP’ye yükseltilen yeni elektromotor, 20 HP ek güç sağlıyor. Makyajlanan 208’in görünümüne kavuşan E-208, bu değişimlere ek olarak markanın elektrikli modellere özel tasarım detaylarını da bünyesinde barındırıyor.
Yeni Peugeot E-208, Peugeot E-308Win yeni güç-aktarma sistemleriyle yollarla buluşuyor. Böylece 38 kilometreye kadar, yüzde 10,5 daha fazla menzil sunarken, WLTP döngüsünde 400 kilometreye varan elektrikli sürüş menzilin sağlanması hedefleniyor.
Tamamen elektrikli Peugeot E-208’in yeni versiyonu, 115 kW/156 HP ile ek 15 kW/20 HP güç ve ilk hareket anından itibaren 260 Nm tork üreten yeni motor ile geliyor. Böylece titreşim, gürültü, vites değiştirme, koku ve CO2 emisyonu olmadan daha da fazla sürüş keyfi sunuyor. Ayrıca, 51 kWsa (48,1 kWsa kullanıma hazır) brüt kapasiteye sahip ve 400 volt ile çalışan yeni, daha verimli yüksek voltajlı bataryaya da sahip.
Peugeot E-208’in yeni versiyonu, bu yeni güç-aktarma sistemi ile Peugeot E-208 için tasarımcılar optimum verimlilik hedefledi. Tüm bu gelişmeler, 100 kilometrede yaklaşık 12 kWsa gibi oldukça düşük bir ortalama enerji tüketimini mümkün kılıyor.
Menzil arttı, tüketim azaldı
Peugeot E-208, 2021’in sonunda yenilerek yollara çıktığında verimliliği artırmayı amaçlayan teknolojik gelişmelerden yararlanmıştı.
2019’un sonunda pazara sunulan ilk versiyondan 22 kilometre daha fazla menzil sunarak 362 kilometrelik (WLTP) menzile ulaşabiliyordu. Peugeot E-208, ilk lansman gününden günümüze, birbirini takip eden iki gelişme sayesinde artık yüzde 17,65 daha fazla menzil ve yüzde 15 daha az enerji tüketim avantajı sunuyor. Optimizasyonun ilk aşaması, yeni E-208’de bir dizi ek geliştirmeyi hayata geçirildi.
Yeni Peugeot E-208’de tüm kullanımlara ve tüm şarj çözümlerine uygun, iki tip entegre şarj cihazı bulunuyor.
Standart olarak tek fazlı 7,4 kW şarj cihazı ve isteğe bağlı olarak üç fazlı 11 kW şarj cihazı bulunmakta. Peugeot E-208, buna ek olarak hızlı şarj özelliğine de sahip. 100 kW’lık genel şarj noktalarında 25 dakikadan daha kısa bir sürede yüzde 20’den yüzde 80’e şarj mümkün.