Sabiha Gökçen Havalimanı’nın büyüme potansiyeli için Pegasus Hava Yolları CEO’su Güliz Öztürk, önemli açıklamalarda bulundu. Sabiha Gökçen’in büyümesinin önündeki engellerden biri olan terminal ihtiyacını vurgulayan Öztürk, şirketin hedefleri ve sektördeki gelişmeler hakkında çarpıcı değerlendirmelerde bulundu.
Pegasus Hava Yolları CEO’su Güliz Öztürk, salgın sonrası sektördeki gelişmeleri, teknolojik değişimi ve Pegasus Havayollarının hedeflerini, Haber Aero’ya özel değerlendirdi:
Sabiha Gökçen Havalimanı’nın önemli bir büyüme aşamasında olduğunu belirten Pegasus Hava Yolları CEO’su Güliz Öztürk, havalimanının genişlemesi için yeni bir terminalin gerekliliğini vurguladı. Öztürk, yaptığı açıklamalarda, Sabiha Gökçen’in ikinci pistinin hizmete girmesinin ardından artan kapasitenin kullanılabilmesi için acilen bir terminal ihtiyacının giderilmesi gerektiğine dikkat çekti.
Öztürk, yaptığı açıklamalarda, Sabiha Gökçen Havalimanı’nın Türkiye’nin en yoğun havalimanlarından biri olduğunu ve bu yoğunluğun daha da artması için terminal kapasitesinin artırılması gerektiğini belirtti. Hava Yolları CEO’su, “İki pistin kapasitesinin kullanılabilmesi için terminal kapasitesinin artırılması bir gereklilik. Bu defa meydanın kapasitesini pist değil, terminal belirleyici olacak” dedi.
Sabiha Gökçen’in büyüme potansiyeline yönelik değerlendirmelerde bulunan Güliz Öztürk, önümüzdeki dönemde havalimanında gerçekleşecek olan genişleme çalışmalarının sektöre olumlu yansımalarını da vurguladı.
Salgın sonrası havacılık sektöründeki gelişmeleri de değerlendiren Öztürk, teknolojinin ve müşteri beklentilerinin değiştiğini belirtti. Öztürk, “Kovid-19 sonrası değişen misafir veya tüketici beklentilerinden birisi de daha esnek bilet. Yaptığımız araştırmada bunu tespit ettik. Çünkü insanların seyahatleri kesintiye uğradı. Dolayısıyla biletlerini kolayca değiştirebilmek, gerekirse iade edebilmek istiyorlar” dedi.
Havacılık sektöründe teknolojinin öneminin giderek arttığını belirten Pegasus Hava Yolları CEO’su, şirketin teknoloji yatırımlarını artırdığını ve bu doğrultuda müşterilere daha iyi hizmet sunmayı hedeflediklerini dile getirdi. Öztürk, “Kovid-19, bu süreçleri hızlandırdı diyebiliriz” dedi.
Pegasus Hava Yolları’nın iş modeli ve rekabet stratejilerine de değinen Öztürk, şirketin düşük maliyetli iş modeli ve rekabet avantajlarını korumaya odaklandığını belirtti. Öztürk, “Rekabet bizi de zorluyor zorladıkça da geliştiriyor. Dinamik tutuyor. Hem tüketiciye faydası oluyor hem de şirketleri geliştiriyor” şeklinde konuştu.
Pegasus Hava Yolları’nın önümüzdeki dönemdeki hedeflerine de değinen Güliz Öztürk, şirketin filo genişlemesi ve rotasyon stratejileri hakkında bilgiler verdi. Öztürk, “2029 yılına kadar bir 70 uçak daha filoya katılacak. Bizim filomuz kısa ve orta menzilli yani uzun menzil değil. Bundan sonra gelenlerin hepsi A321neo olacak” dedi.
Son olarak, Pegasus Hava Yolları CEO’su Güliz Öztürk, şirketin Sabiha Gökçen Havalimanı’ndaki büyüme stratejilerine yönelik iş birliklerine ve çalışmalara devam edeceklerini belirtti. Öztürk, “HEAŞ ve DHMİ ile konuşuyoruz. Onlar da böyle bir ihtiyacın olduğunu biliyorlar. Yani ikinci pistten sonra kapasitenin ikiye katlanması yeni terminalle hayata geçecektir” şeklinde konuştu.