Paynet, Türkiye’nin önde gelen ödeme sistemleri sağlayıcılarından biri olarak 2023 yılına iddialı bir giriş yaptı. Fintek sektöründe faaliyet gösteren şirket, geçtiğimiz yıl elde ettiği başarılı sonuçlarıyla dikkatleri üzerine çekti. Yayımladığı ekonomik verilere göre, Paynet, işlem hacmini önceki yıla kıyasla iki katına çıkararak hedeflerini aşmayı başardı.
Geçtiğimiz yıl 2 milyon işlem ve 37,5 milyar lira işlem hacmiyle %130’luk bir artış yakalayan Paynet, özellikle dijitalleşme alanında önemli adımlar attı. PayPOS, tedarikçi ödemeleri, açık bankacılık ve paykredi gibi çözümleriyle Türkiye genelinde 32 bini aşkın işletmeye hizmet veren şirket, 2024 yılında daha geniş bir kitleye ulaşmayı hedefliyor.
Paynet, bayi, distribütör ve alt bayi gibi katmanlı satış ve dağıtım kanallarına yönelik dijital çözümler sunarak B2B alanında önemli bir katma değer sağlıyor. Paynet Genel Müdürü Onur Ertürk, 2021’den bu yana sadece kartlı ödemelere aracılık eden bir platformdan farklı finansal ihtiyaçlara cevap verebilen bir yapıya dönüştüklerini belirtti. Ertürk, 2023 yılında hedeflerin üzerinde bir büyüme elde ettiklerini ve küçükten büyüğe her türlü işletmeye finansal destek sağladıklarını vurguladı.
Paynet tarafından yapılan açıklamada, şirketin ürün ve hizmet portföyünün hızla genişlediği ifade edildi. 2024 yılında daha fazla finansal hizmet sunmayı, üye iş yerlerinin maliyetlerini azaltmayı ve nakit akışlarını hızlandırmayı amaçladıkları belirtildi. Şirket, 2023 yılında sunulmaya başlanan tüketici kredisi seçeneklerine ek olarak 2024 yılında ticari kredi hizmeti de sunmaya başlayacak.
Açık Bankacılık hizmetlerine yeni özellikler eklenirken yapay zeka ile desteklenen yeni veri hizmetleriyle işletmelere daha fazla seçenek sunulacak. Paynet, işlem hacmini artırmaya devam etmeyi ve kartlı ödemeleri kullanmayan işletmelere çözümler sunarak nakit akışındaki tıkanıklıkları gidermeyi hedefliyor.
2023 yılı, birçok sektör açısından yapay zekanın öne çıktığı ve değerinin anlaşıldığı bir yıl oldu. Birçok işletme, yapay zekadan nasıl faydalanabileceği ve hangi alanlarda kullanabileceği konusunda çalışmalar yürütüyor. Paynet, 2024 yılına yönelik olarak karmaşık finansal işlemleri olan işletmeler için yapay zekayı kullanarak ne gibi katma değerli hizmetler sunabileceği konusunda çeşitli çalışmalar yürüttü ve bir yol haritası oluşturdu.
Bu yol haritası kapsamında 2024 yılında mevcut çözümlerini yapay zeka ile daha da öteye taşımayı ve yapay zeka ile desteklenen yeni ürün ve hizmetleri hayata geçirmeyi planlıyor. Paynet, geçtiğimiz yıl başlanan UI/UX projesinin sonuçlarını da 2024 yılında almaya başlayacak. Araştırma ve planlama aşaması tamamlanan ve kodlama aşamasına geçilen proje ile işletmelere sorunsuz bir kullanıcı deneyimi sunulacak.
Paynet, 2023 yılında elde ettiği başarıyı 2024 yılında da sürdürmeyi ve yenilikçi adımlarla sektördeki etkisini artırmayı hedefliyor. Gelecek dönemde Türkiye‘deki işletmelerin dijitalleşme sürecine katkı sağlamaya devam edecek olan Paynet, finansal çözümlerdeki genişleyen yelpazesiyle sektördeki konumunu daha da sağlamlaştırmayı amaçlıyor.