Patreon, yaratıcıların gelir kaynaklarını çeşitlendirmelerine yardımcı olmak amacıyla yeni özelliklerini duyurdu. Salı günü yapılan açıklamaya göre, platform artık yaratıcılara, takipçilerine tekil gönderiler satabilme ve sınırlı süreli abonelikler hediye edebilme imkanı tanıyor. Ayrıca, sosyal medyada içeriklerin tanıtımını kolaylaştıracak araçlar da sunuluyor.
Geçen yıl ücretsiz abonelik seçeneklerini hayata geçiren Patreon, bu hamlesiyle takipçilerin sevdikleri influencer’lara aylık bir abonelik taahhüdünde bulunmadan takip edebilmelerini sağlamıştı. Şirketin bugün yayınladığı blog yazısında, bu yeni abonelik modelinin şimdiden 30 milyon kayıt aldığı belirtildi.
Artık Patreon, içeriklerin tek seferlik satın alınabilmesine olanak tanıyor. Böylece takipçiler, bir abonelik ödemeden paylaşılan içeriklere erişebilecek. Şirket daha önce, çeşitli dijital ürünler için tek seferlik satın alma seçenekleri sunmuştu; bu ürünler arasında videolar, podcast bölümleri ve resimler bulunuyordu.
Platform, yaratıcıların takipçilerine sınırlı süreli abonelikler hediye edebileceği bir özelliği test etmekte. Örneğin, bir influencer sadık bir takipçisine bir ay süreyle hediye abonelik gönderebilir.
Patreon, ayrıca iletişimi artırmak için hem ücretsiz hem de ücretli üyelere açık topluluk sohbet bölümleri sunuyor. Yeni içeriklerin tanıtımını desteklemek için bir geri sayım saati ve canlı sohbet özelliği gibi araçlar da ekleniyor. Ayrıca, Patreon gönderilerinin sesli ve video kliplerini otomatik olarak oluşturabilen yeni bir araç da tanıtıldı. Bu klipler, sosyal medya platformlarında teaser olarak kullanılabilir.
Tüm bu yeni özellikler, önümüzdeki aylarda kullanıma sunulacak.