Oracle Corp., Amerika Birleşik Devletleri’nde bulunan muayenehaneler için geliştirdiği yeni bir dijital asistanı piyasaya sürdüğünü duyurdu. Yeni Clinical Digital Assistant, klinik zekâ, çok modlu ses ve ekran destekli asistanlık özellikleriyle donatılmış mobil bir uygulama olarak öne çıkıyor. Bu uygulama, yapay zeka destekli kapsamlı bir asistan sağlayarak, klinik personelinin idari iş yükünü azaltmayı ve hastalarına daha fazla zaman ayırmalarını hedefliyor.
Oracle, uygulamanın en büyük özelliğinin Oracle Health Electronic Records ile entegrasyonu olduğunu belirtiyor. Bu özel bulut veritabanı hizmeti, sağlık kuruluşlarına yönelik geliştirilmiş durumda. Entegrasyon sayesinde, doktor-hasta etkileşimlerinin birçok yönü kolaylaştırılıyor.
Oracle tarafından yapılan açıklamaya göre, artık klinisyenler, bir hastanın sağlık kayıtlarını bulmak ve yönlendirmek için randevu sırasında bilgisayar ekranına bakmak zorunda kalmayacak. Uygulama, hastanın tıbbi geçmişi, son kan testi sonuçları gibi en alakalı bilgileri anında karşılarına çıkaracak.
Randevu sırasında, asistan ayrıca dinleyerek ve kullanıcının elektronik sağlık kayıtları (EHR) içindeki tercih edilen şablonuna göre not alacak. Bu, doktorların her gün saatlerce zaman kazanmalarını sağlayacak. Not alma esnasında, Oracle Clinical Digital Assistant, önemli unsurları kaydedecek; bu, herhangi bir sevk, test sonuçları ve reçete siparişlerini, doktorun isteği doğrultusunda takip randevusunu planlamayı içerir. Ayrıca, laboratuvar raporlarında gecikme olması durumunda takip de yapacak.
Oracle, bu dijital asistanı erken benimseyenler olarak Billings Clinic, Covenant Health, Hudson Physicians, St. John’s Health ve T.J. Regional Health dahil olmak üzere 13 sağlık kuruluşunun zaten test ettiğini belirtti. Ortalama olarak, her bir hastada yaklaşık dört buçuk dakika zaman kazandıklarını ve doktorların sağlık kayıtlarını güncelleme süresini %20 ile %40 arasında azalttıklarını iddia ediyorlar.
Covenant Health’ten tıbbi direktör Dr. Alicia Brooks, muayene odasında çok daha fazla zaman kazandığını belirtiyor. Dr. Brooks şunları söylüyor: “Artık hastalarımdan bilgiyi tekrar etmelerini istemem gerekmeyen, göz temasını yeniden kazanabileceğim ve hastanın gerçekten ne anlattığına sakin bir şekilde odaklanabileceğim bir yetenek kazandım. Hastaların endişelerini anlamaya ve ihtiyaçlarını tam olarak karşılayacak net bir teşhis ve plan üzerinden çalışmaya odaklanabiliyorum. Bu, hem benim hem de hastam için çok daha tatmin edici.”
Oracle Health and Life Sciences‘ın icra başkan yardımcısı ve genel müdürü Seema Verma ise, doktorların zamanlarının %35’ini idari işlere ayırdıklarını belirtiyor. Verma, “Bu sürdürülebilir bir durum değil ve tükenmeye yol açıyor. Sağlayıcılarımızın hasta ihtiyaçlarına odaklanmaları gerekiyor,” diyor ve ekliyor: “Oracle Clinical Digital Assistant’ın çığır açan yapay zeka teknolojisi bu sorunu çözüyor ve tıp ve sağlık hizmeti uygulamalarına yeniden sevinç getiriyor.”