Opel, tamamen elektrikli yeni Frontera modelinin dünya lansmanını İstanbul‘da gerçekleştirdi. Bu önemli etkinlikte Opel CEO’su Florian Huettl ve Opel Türkiye Genel Müdürü Yiğit Yantaç, basın mensuplarının sorularını yanıtladı.
Florian Huettl, Türkiye‘nin Opel için önemli ve ana pazar olduğunu vurgulayarak, “Sürekli büyümek, piyasaya yakın olmak ve pazarı desteklemeye devam etmek istiyoruz.” dedi. Huettl, Opel‘in Türkiye‘ye kendini çok yakın hissettiğini ve Türkiye pazarında uzun yıllardır faaliyet gösterdiğini belirterek, Türkiye‘deki müşterilerinin Opel‘in ürünlerine değer verdiğini ve Alman tasarımlarını sevdiklerini ifade etti.
Huettl, son yıllarda Türkiye‘ye yoğun bir şekilde yatırım yaptıklarını belirterek, burada harika bir bayi ağı kurduklarını ve Türkiye‘ye her zaman öncelik verdiklerini söyledi. Türkiye‘nin Opel‘in en önemli üç pazarından biri olduğunu belirten Huettl, “Almanya ve İngiltere ile beraber. İşte bu yüzden ilk olarak burada tanıtımını yapmak istedik. Türkiye bizim çok önemli ve Türk tüketicilerine ürünlerimizi sunmaya devam edeceğiz.” dedi.
Opel‘in elektrikli araç planları konusunda değişiklik olmadığını ve Türkiye‘deki elektrifikasyon sürecinin bekledikleri gibi geliştiğini vurgulayan Huettl, Opel ile ilgili en önemli kararlarda Türkiye‘nin çok önemli bir rol oynadığını belirtti.
Türkiye’deki Bayi Ağına Yatırım
Florian Huettl, Türkiye‘nin 2023 yılında Almanya ve İngiltere‘den sonra Opel‘in dünya çapındaki üçüncü pazarı olduğunu hatırlatarak, Türkiye‘nin önemini bir kez daha vurguladı. “Bence bu pazar için doğru yer. Biz bir önem sıralaması kovalamıyoruz. Önemli olan şu; Türkiye bizim için çok önemli bir pazar, bir ana pazar. Sürekli büyümek, piyasaya yakın olmak ve pazarı desteklemeye devam etmek istiyoruz ki herhangi bir gelişme olduğunda bunu hem takip edelim hem de Opel bu gelişmelere eşlik etsin. İşte bu yüzden zaten çok erken şekilde buradaki bayi ağımıza elektrikli araçlar için yatırım yaptık.” şeklinde konuştu.
Otomotiv Pazarındaki Gelişmeler
Opel Türkiye Genel Müdürü Yiğit Yantaç, Türkiye otomotiv pazarındaki gelişmelere değindi. Otomotiv satışlarına ilişkin bir soru üzerine, pazarın ilk dört ayda 371 bin adet olduğunu belirten Yantaç, “Sene sonu 1 milyon hedef dediğiniz noktada, geri kalan sekiz ayda 630 bin araç satılması lazım. Dört aylık dönemde 371 bin ise özellikle yıl sonu pazarın ister istemez büyüdüğü bir dönemi de dikkate alacak olursak, bu hedefin erişilebilir olduğunu görüyoruz.” dedi.
Yantaç, özellikle yıl sonunda gerileyen enflasyon ve kurdaki gelişmelerle birlikte faiz oranlarında da gelişmeler olmasını ve kredi imkanlarının sağlanmasını beklediklerini ifade etti. Opel‘in şu anda faiz oranları artmış olsa da 200-300 bin lira tutarına kadar yüzde 1,99 ile 2,49 arası değişen kredi imkanı sağladığını belirten Yantaç, ikinci elde ve takasta son bir aylık dönemde pozitif gelişmeler olduğunu, talebin arttığını ve ikinci el piyasasında satışların yükseldiğini söyledi. Yantaç, “Bizim ikinci elde sağladığımız kredi ve takas imkanları ile pozitif ayrıştığımızı da söyleyebiliriz.” diyerek sözlerini tamamladı.