Online yemek siparişi sektörünün öncü isimlerinden biri olan GetirYemek, Türkiye ve dünya genelindeki büyüme oranlarını ve gelecek beklentilerini paylaşmak üzere bir basın toplantısı düzenledi. 5. yılını kutlayan GetirYemek, sektördeki dinamiklerin yanı sıra Türkiye’deki yeme-içme tercihlerindeki değişimi de değerlendirdi.
Küresel anlamda online yemek siparişi sektörü, 2023 yılında yaklaşık 500 milyar dolarlık bir büyüklüğe ulaşmış durumda. Türkiye ise bu büyümeden payını alarak 2024 yılı içinde pazar büyüklüğünün 150 milyar TL’yi aşmasını bekliyor. Dünya genelinde online yemek siparişi veren kişi oranı %27 iken, genç nüfusun yoğun olduğu Türkiye’de bu oranın 2024 yılında %40’ı geçmesi öngörülüyor.
Yasemin Şişik Çelikboy: Pazarımız büyüdü
Sektördeki gelişmeleri değerlendiren GetirYemek CEO’su Yasemin Şişik Çelikboy, “Tek oyunculu sektörü dönüştürerek rekabeti getirdik ve bizi takiben diğer oyuncuların katılmasıyla pazarımız büyüdü. Türkiye’de yılda yaklaşık 23 milyon kişi online yemek siparişi veriyor. GetirYemek olarak biz 15 milyon kullanıcıya dokunduk ve hem kullanıcılarımızın hem de üye restoranlarımızın mutluluğunu odağımıza alarak 10 kattan fazla büyüdük” şeklinde konuştu.
Gelecek hedeflerine ilişkin de konuşan Çelikboy, “Aktif kullanıcı sayımızı her yıl %20 artırmayı hedefliyoruz. Güçlü rekabetin olduğu bir ortamda, sürdürülebilir iş modelimizi ileri taşıyacağız. GetirYemek olarak beş yılda sektöre getirdiğimiz yeniliklerle pazarda sağlam bir konuma ulaştık ve önümüzdeki dönemde büyüyen pazarda güçlenmeye devam edeceğiz” dedi.
Değişen Yeme-İçme Tercihleri
Türkiye genelindeki 60 binden fazla üye restoranıyla kullanıcılarına 30’dan fazla farklı mutfak kategorisinden lezzetler sunan GetirYemek, yeme-içme tercihlerindeki değişimi de verilerle analiz etti. Son beş yılda toplanan verilere göre;
- Mutfak kategorilerinde ilk sırayı tavuklu ürünler alırken, onu sırasıyla dürüm, kahve ve içecek, döner ve burger takip ediyor.
- Geçtiğimiz yıllarda en çok sipariş edilen yemek olan lahmacun, geçen sene yerini tavuk döner dürüme bıraktı.
- İş yerlerinden verilen siparişlerde en fazla tercih edilen ürünler arasında tavuklu ürünler ilk sırada yer alırken, onu kahve ve içecekler takip ediyor.
- Siparişlerin yaklaşık yarısı 18.00’den sonra verilirken, son yıllarda öğleden sonra sipariş verme oranı artış gösteriyor. Hafta sonu ortalama sipariş miktarı ise hafta içine göre %50’den daha fazla.
- Saatlik kırılıma göre, gün içinde siparişlerde tavuk ilk sıradayken, 00.00’dan 06.00’a kadarki zaman diliminde dürüm ilk sırada yer alıyor.
GetirYemek’in sektördeki 5 yıllık performansı ve gelecek hedefleri, online yemek siparişi sektörünün önemli bir oyuncusu olarak konumunu sağlamlaştırdığını göstermektedir. Müşteri odaklı yaklaşımı ve sürekli yenilikçi anlayışıyla sektöre yön veren GetirYemek, Türkiye’nin online yemek siparişi alışkanlıklarını şekillendirmeye devam ediyor.