Türkiye‘nin makarna sektöründeki lider firmalarından Oba Makarna, 2023 yılı finansal sonuçlarını duyurdu. 1 Ocak – 31 Aralık 2023 tarihleri arasını kapsayan finansal rapora göre, şirket 23,4 milyar TL ciro ve 1,3 milyar TL net kar açıkladı. Oba Makarna, son 10 yılın ihracat şampiyonu olarak, Türkiye‘nin sanayi ve ihracat alanındaki öncü şirketleri arasında yer alıyor.
2023 yılında gelirlerini bir önceki yıla kıyasla %12 artıran Oba Makarna, 1,8 milyar TL’lik FAVÖK ile %445’lik rekor bir büyüme gerçekleştirdi. FAVÖK marjı ise %1,6’dan %7,6’ya yükselerek dikkat çekici bir artış gösterdi. Şirketin aktif toplamı 8 milyar TL olurken, öz kaynaklar 4,3 milyar TL olarak belirlendi.
Oba Makarna‘nın 2023 yılı finansal sonuçları tablosu:
Finansal Gösterge | 2023 Sonuçları (TL) |
---|---|
Ciro | 23,4 milyar |
Net Kar | 1,3 milyar |
FAVÖK | 1,8 milyar |
FAVÖK Marjı | %7,6 |
Aktif Toplamı | 8 milyar |
Öz Kaynaklar | 4,3 milyar |
Oba Makarna CEO’su Alpaslan Özgüçlü yaptığı açıklamada, “Bin 200’ün üzerinde çalışanımızın emeği ve yatırımlarımız sayesinde artan üretim hacmimiz, ihracatımız ve satış gelirlerimizle 2023 yılını da başarılı bir sonuçla tamamladık.” ifadelerini kullanarak, şirketin başarısını çalışanların emeğine ve yapılan yatırımlara bağladı. Ayrıca, sürdürülebilir ve karlı büyüme hedeflerine ulaşmak için doğru fiyatlama ve stratejik maliyet yönetiminin önemine vurgu yaptı.
Oba Makarna, Türkiye‘deki makarna üretiminin %25’ini gerçekleştirirken, Türkiye‘nin makarna ihracatından da yaklaşık %30 pay alıyor. Şirket, altı kıtada 100’den fazla ülkeye ihracat yaparak Türk makarnasını dünya sofralarıyla buluşturuyor. Alpaslan Özgüçlü, sürdürülebilir büyüme stratejileri doğrultusunda hem Türkiye‘deki liderliklerini sürdüreceklerini hem de uluslararası pazardaki mevcut paylarını artırmayı hedeflediklerini belirtti.
Oba Makarna, yüksek teknoloji ile donatılmış üretim tesislerinde, Oba Makarna ve Obamie Noodle markalarıyla Türkiye içinde; Oba Gold, Obalino, Nido, Eva, Omelia, Pasta Layla, Pasta Savana, Vera, Rosa Linda markaları ile de Türkiye dışında faaliyet gösteriyor.
Şirket, değişen tüketici beklentilerini karşılamak üzere Hendek Fabrikası’nda kurulan 1.200 metrekarelik Ar-Ge Merkezi ile yenilikçi ürünlerin ve süreçlerin geliştirilmesine önem veriyor. Ayrıca, sürdürülebilirlik ilkeleri çerçevesinde, yenilenebilir enerji yatırımlarıyla yıllık 3.500 ton karbon emisyonunun engellenmesini hedefliyor.