Novo Nordisk liderliğinde, toplumsal sağlık sorunları arasında hızla yükselen obeziteye dikkat çekmek amacıyla “Bu İş Sandığından Büyük” kampanyası hayata geçirildi. Obezitenin sadece bireysel değil, aynı zamanda toplumsal bir sorun olduğunu vurgulayan kampanya, bu kronik sağlık sorununa karşı hem farkındalık yaratmayı hem de hekim-hasta işbirliğinin önemini öne çıkarmayı hedefliyor.
Kampanyanın tanıtım toplantısında konuşan Novo Nordisk Türkiye Başkan Yardımcısı ve Genel Müdürü Jens Pii Olesen, obezitenin dünya genelinde ciddi bir sağlık problemi olduğunu ve 2035 yılına kadar dünya nüfusunun yarısının obeziteli ve fazla kilolu olacağının tahmin edildiğini belirtti. Olesen, “Peki, obeziteyi neden salgın olarak nitelendiriyoruz? Yapılan araştırmalar sonucu 2025 yılına kadar tüm dünyada, 241 milyonu çocuk ve adolesan olmak üzere, 1 milyardan fazla kişinin obeziteden etkileneceği tahmin ediliyor.” ifadelerini kullanarak, durumun vahametini ortaya koydu.

Obeziteyle birlikte yetersiz beslenme ve iklim değişikliği gibi küresel tehditlere de değinen Olesen, bu üç faktörün insan sağlığına yönelik ciddi tehditler oluşturduğunu ve bir sindemi (sinerjik epidemi) oluşturduklarını belirtti. Bu sindemin, toplumun her kesiminin mücadeleye dahil olmasını gerektirdiğini vurgulayan Olesen, kampanyanın obezitenin bir hastalık olduğu konusunda farkındalık yaratmayı ve toplum sağlığına katkı sağlamayı amaçladığını dile getirdi.
Novo Nordisk Türkiye Klinik, Medikal ve Ruhsatlandırma Kıdemli Direktörü Ömer Buğra Bahadır ise, Türkiye’deki obezite riskine ilişkin verileri paylaşarak, Türkiye’nin Avrupa’da obezite sıralamasında ne yazık ki birinci sırada yer aldığını açıkladı. Bahadır, yapılan araştırmaların, obezitenin farkında olmayan veya hastalık hakkında yeterli bilgiye sahip olmayan birçok birey olduğunu gösterdiğini ifade etti. Bu durumu değiştirmek için “Bu İş Sandığından Büyük” internet sitesinin kurulduğunu belirten Bahadır, sitenin bir bilgi kaynağı olarak hizmet vereceğini ve obezite ile ilgili farkındalığın artırılmasına katkı sağlayacağını dile getirdi.
Novo Nordisk Türkiye Pazara Erişim ve Kurumsal İlişkiler Kıdemli Direktörü Esra Gökşen, obezitenin ve yan hastalıklarının Türkiye’deki sağlık hizmetleri maliyetlerine ve SGK harcamalarına olan etkisine dikkat çekti. Endokrinoloji ve Metabolizma Hastalıkları Uzmanı Prof. Dr. Sinem Kıyıcı ise, obezite tedavisinde hekim desteğinin önemine ve her bireyin farklı tedavi süreçlerine sahip olduğuna vurgu yaptı.
Kampanya, obezitenin altında yatan sebepleri ve çözüm yollarını toplumun her kesimine ulaştırmayı, yanlış algıları düzeltmeyi ve sağlıklı bir nesil için gerekli adımları atmaya teşvik etmeyi hedefliyor. “Bu İş Sandığından Büyük” kampanyası, bireylerin sağlıklı yaşam tercihlerine yönlendirilmesinde ve obezite ile mücadelede önemli bir adım olarak görülüyor.