Nissan Motor Perşembe günü yaptığı açıklamada, Meksika’daki ortak girişim fabrikasında üretilen iki Infiniti SUV modeli için ABD’den yeni sipariş almayacağını duyurdu. Karar, ABD Başkanı Donald Trump tarafından devreye alınan yüzde 25 oranındaki küresel otomobil ve kamyon tarifelerinin ardından geldi.
Infiniti QX50 ve QX55’in ABD’ye ihracatı durduruldu
Japon üretici, Mercedes-Benz ile birlikte yönettiği Meksika’daki COMPAS fabrikasında üretilen Infiniti QX50 ve QX55 modellerinin ABD pazarına yönelik yeni siparişlerinin alınmayacağını belirtti. Ancak söz konusu modellerin Orta Doğu ve Kanada gibi diğer pazarlara yönelik üretimi devam edecek. Nissan’ın Japonya merkezli sözcüsü, bu modellerin başka pazarlarda da satışının sürdüğünü söyledi fakat detaylı bilgi paylaşmadı.
Meksika’nın ulusal istatistik kurumu verilerine göre, bu iki model şu ana dek yalnızca Meksika’dan ABD’ye ihraç edilmekteydi. Bu durum, alınan kararın şirketin Kuzey Amerika’daki ticaret stratejisi üzerinde doğrudan etkili olacağını gösteriyor.
Tennessee’de üretim planı yeniden değişti
Nissan, Tennessee eyaletindeki Smyrna fabrikasında üretilen Rogue SUV modeli için daha önce duyurduğu vardiya azaltma kararından da geri adım attı. Ocak ayında bir vardiyanın sonlandırılacağı açıklanmıştı. Ancak şirket, iki vardiyalı üretim sistemini sürdüreceğini bildirdi.
Bu değişikliklerin, Infiniti SUV modellerinin ABD pazarında satışının durdurulmasından kaynaklanan üretim dengesi ihtiyacıyla ilgili olduğu düşünülüyor. Ayrıca şirketin ABD pazarında yaşadığı zorluklar, bu kararları şekillendiren diğer önemli unsurlar arasında yer alıyor.
Nissan, ABD pazarında zorlanıyor
Nissan, özellikle hibrit modellerinin eksikliği ve eskimiş model gamı nedeniyle ABD pazarında son yıllarda ciddi kayıplar yaşıyor. Yeni gümrük vergileri ise durumu daha da karmaşık hale getiriyor. Japon otomotiv üreticileri arasında Meksika’dan ABD’ye en fazla araç ihraç eden firma olan Nissan, tarifelere karşı en hassas konumda yer alıyor.
Şirketin içinde bulunduğu mali sıkıntılar geçtiğimiz yıl da kendini göstermişti. Nissan, mali yıl içerisinde üç kez kâr tahminini aşağı yönlü revize etti ve kredi notu “çöp” seviyesine düşürüldü. Bu gelişmelerin ardından göreve gelen 46 yaşındaki yeni CEO Ivan Espinosa, otomobil geliştirme sürecini kısaltma sözü vermişti.
Ortak üretim devam ediyor
Mercedes-Benz, aynı Meksika tesisinde GLB SUV modelini üretmeye devam ediyor. Ancak tarifelerin, sadece Infiniti markasını etkilemesi ve Nissan’ın stratejik hamleleri, iki şirket arasındaki ortaklığın geleceği hakkında da soru işaretleri doğurmuş durumda.
Nissan’ın bu adımı, yalnızca ABD pazarı değil, küresel üretim ve dağıtım planları açısından da etkileri olacak bir değişimi işaret ediyor. Gözler şimdi, şirketin diğer modelleri ve pazarlar için nasıl bir yol haritası çizeceğinde.