Estonya merkezli influencer pazarlama platformu Modash, aynı ülkeden bir diğer influencer platformu olan Promoty‘yi satın aldığını duyurdu. Bu satın alma, Modash’ın kısa süre önce tamamladığı 11 milyon euroluk Seri A yatırım turunun ardından geldi. Şirket, özellikle Shopify tabanlı e-ticaret işletmeleriyle olan büyümesini hızlandırmayı hedefliyor.
Modash CEO’su Avery Schrader, satın almayla ilgili yaptığı açıklamada, “2025 yılında Modash, Shopify işletmelerinin influencer iş birliklerini ölçeklendirmelerine destek olmaya odaklanmış durumda. Bugün hali hazırda içerik gönderimi, ödeme, bağlı kuruluş yönetimi, içerik izleme ve keşif konularında çözümler sunuyoruz. Promoty ise bu süreçlerin arasındaki CRM özelliklerini mükemmel bir şekilde sunarak, Nordik ve Baltık ülkelerinde güçlü bir marka haline geldi. Bu satın alma, Avrupa’daki varlığımızı sağlamlaştırırken, markalar ve influencer’lar arasında daha iyi ilişkiler kurma vizyonumuzu hızlandırıyor” ifadelerini kullandı.
2020 yılında kurulan Modash, henQ ve Change Ventures gibi yatırımcıların desteğiyle toplamda 13,6 milyon euro yatırım aldı. Platform, markaların influencer pazarlama kampanyalarını küresel ölçekte keşfetmelerine, yönetmelerine ve ölçeklendirmelerine olanak tanıyor. 250 milyondan fazla içerik üreticisini kapsayan bir arama motoruna sahip olan Modash, uçtan uca kampanya yönetim araçları ve platform içi ödeme çözümleriyle dikkat çekiyor. Birkenstock, Victoria’s Secret, Ikea ve Notino gibi markalar, Modash sayesinde influencer’larla iş birliği yaparak 241 milyar euro büyüklüğündeki influencer ekonomisinden faydalanıyor.
E-ticaret sektöründeki büyümeye işaret eden şirket, markaların %80’inin influencer iş birliklerini büyümenin anahtarı olarak gördüğünü, ancak bu sürecin hala büyük bir zorluk oluşturduğunu belirtiyor. Özellikle Shopify tabanlı işletmeler, içerik üreticilerini bulma, ilişkileri yönetme ve sonuçları ölçme süreçlerinde çok sayıda araç ve manuel işlemle uğraşmak zorunda kalıyor.
2017 yılında Aleks Koha ve Leonardo Romanello tarafından kurulan Promoty, markalar ve ajanslar için influencer iş birliği yönetimini kolaylaştırmak amacıyla tasarlanmış bir platform sunuyor. Trello benzeri bir CRM sistemi geliştiren şirket, markalarla içerik üreticileri arasında uzun vadeli ve anlamlı ilişkiler kurulmasını sağlıyor. Lyko, Freeletics ve Alibaba gibi markalar tarafından kullanılan platform, Nordik, Baltık ve Benelüks bölgelerinde önemli bir kullanıcı kitlesine ulaştı. Promoty’nin iOS ve Android uygulamalarının yanı sıra, beyaz etiket çözümleri ve API entegrasyonları gibi kurumsal özellikler sunması dikkat çekiyor.
Promoty’nin kurucu ortağı ve eski CEO’su Aleks Koha, “Son 7 yılda bölgenin en iyi markalarını destekledikten sonra, Promoty ekibinin sıkı çalışmasının küresel bir seviyeye ulaşmasından mutluyuz. Modash ile uzun süredir devam eden bir dostluğumuz var ve markalar ile influencer’lar arasında daha iyi ilişkiler kurma konusunda ortak bir vizyona sahibiz. Birlikte Avrupa’nın influencer iş birlikleri alanında yeni bir lider kazandığını söylemek güvenli” dedi.
Bu satın almayla birlikte, Modash kullanıcılarının influencer ilişkileri ve kampanya yönetimi konularında daha fazla verimlilik elde etmesi bekleniyor. Şirket, 2025 yılı itibarıyla yapay zeka geliştirmeleri ve Shopify ekosistemiyle daha güçlü entegrasyonlarla temel arama ürünlerini güçlendirmeyi hedefliyor. Bu strateji, ABD pazarında başarılı bir lansman gerçekleştiren şirketin Kuzey Amerika‘daki varlığını artırmasını da sağladı.