2023 yılı, Türkiye perakende sektörünün öncü şirketlerinden Migros için parlak bir dönemin başlangıcını işaret etti. Yıl boyunca, yeni mağaza açılışları ve stratejik yatırımlarla dikkat çeken Migros, operasyonel performansında önemli bir sıçrama yaptı. FMCG (Hızlı Tüketim Ürünleri) perakendeciliğinde pazar payını artırarak sektördeki lider konumunu daha da güçlendirdi.
Fiyat indirimleri, mevcut mağazaların performansının artması, fiziki ve online hizmet kanallarındaki büyüme ile Migros, müşteri sayısını önemli ölçüde artırdı. Bu stratejik hamlelerin sonucu olarak, şirketin satış cirosunda gözle görülür bir artış yaşandı. Online kanallardaki satışlar, toplam satışların %17,0’lik (tütün ve alkol ürünleri hariç) bir payına ulaştı. Nielsen verilerine göre, 2023 yılında modern FMCG pazarında Migros’un pazar payı %16,2’ye yükselerek 120 baz puan artış gösterdi.
Şirket, “Migros’un mağaza portföyü 2023 yılında açılan 517 yeni mağaza ile 3.363’e ulaşırken, Türkiye’nin 81 ilindeki online hizmet ağı 1,093’e yükseldi” ifadesiyle büyüme rakamlarını paylaştı. Migros, fiziki mağaza açılışları, online kanallar, lojistik, enerji projeleri ve teknolojik altyapıya 2023 yılında 6,4 milyar TL yatırım yaparak, sektördeki inovasyon ve büyüme liderliğini pekiştirdi.
Migros ekosistemi, Migros Yemek gibi yeni iştirak ve girişimlerle büyümeye devam ederken, Mion ve Gurmepack gibi markalarla hizmet ve ürün çeşitliliğini artırdı. Fintek iştiraki MoneyPay, e-cüzdan uygulamasıyla 1,7 milyon kullanıcıya ulaşarak, hem B2B hem de B2C kanallarında yenilikçi finansal çözümler sunmaya devam etti. Mimeda ve Paket Taxi gibi şirketler de Migros‘un perakende ve lojistik alanındaki kapasitesini genişletti.
Migros Grubu CEO’su Özgür Tort, şirketin büyüme dinamiklerine dair yaptığı değerlendirmede, “Migros, uzun vadeli büyümesini sürdürmek için perakendenin geleceğine yatırım yapmaktadır. Migros‘un hizmet yelpazesi süpermarketin çok ötesine ulaştı. Müşterilerimizin değişen alışkanlıklarını ve yeni ihtiyaçlarını karşılayan sürekli büyüyen bir hizmet ağı oluşturduk. Perakendenin bilinen sınırlarının ötesine geçiyoruz. İnanıyoruz ki, yeni girişimlerimiz şirketimizin ana işkollarını destekleyecek ve paydaşlarımız için uzun vadede daha fazla değer yaratacaktır” şeklinde konuştu.
Sürdürülebilirlik ve verimlilik hedeflerine de odaklanan Migros, güneş enerjisi santralleri kurarak ve Anadolu‘da stratejik lokasyonlarda yatırımlar yaparak çevre dostu bir gelecek için adımlarını atmaya devam ediyor. Türkiye genelindeki yaygın mağaza ağı ve çeşitlenen hizmetleriyle Migros, perakende sektöründeki inovasyon ve büyüme yolculuğunda emin adımlarla ilerliyor.