Mega Polietilen A.Ş., Türkiye’nin önde gelen tekstil şirketlerinden biri olarak sektördeki etkinliğini artırmaya ve istihdamı genişleterek krizlerin etkilerini hafifletmeye kararlı. Mega Polietilen A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanvekili Hakan Özhan, bu yıl içinde istihdam edecekleri kişi sayısını 650’ye çıkarmayı hedeflediklerini belirtti. Kadın istihdamına da önem verdiklerini vurgulayan Özhan, yeni alımların yüzde 75’ini kadın işçilere ayıracaklarını açıkladı.
Yeni İstihdam Olanakları: Depremin Ardından Bölgelere Destek
Mega Polietilen, 6 Şubat’ta Türkiye’yi sarsan depremin ardından, felaketin en çok etkilediği 11 ilde istihdam sağlama çabalarını hızlandırdı. Halihazırda 600 kişiye istihdam sağlayan firma, bu rakamı bin 250’ye yükseltmeyi planlıyor. İstanbul ve Adıyaman’da tekstil sektöründe büyük yatırımlar gerçekleştiren şirket, yeni projelerinde kadın istihdamına öncelik tanıyacak.
Büyüme ve İstihdam: Mega Polietilen’in Stratejisi
Hakan Özhan, şirketin yıllık 60 milyon dolarlık bir ciro hedefi olduğunu belirtti. Avrupa pazarına açılmayı amaçladıklarını ifade eden Özhan, yapacakları 650 kişilik işçi alımıyla Adıyaman’daki işsizlik ve ekonomik problemleri hafifletmeyi amaçladıklarını dile getirdi. Özhan, “İstihdam ve üretim için yola çıktık. Şu anki hedefimiz Avrupa’da İspanya, Almanya, İngiltere ve Hollanda’nın önemli markalarına ürün tedarik etmek” dedi.
Yurtdışı Pazarlar ve Devlet Teşvikleri
Mega Polietilen A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanvekili Hakan Özhan, yurtdışı pazarlardan doğacak devlet teşviklerini en iyi şekilde değerlendirmek için planlamalar yaptıklarını söyledi. Ayrıca, hükümetin Bangladeş, Çin ve Vietnam’dan gelen hazır giyim ürünlerindeki vergi oranlarını artırmasıyla Türkiye’nin hazır giyim sektöründe daha da rekabetçi hale geleceğine inandıklarını ifade etti. Bu durumun Türkiye’deki istihdamı daha da artıracağını belirten Özhan, şirketin büyüme stratejisinin önümüzdeki dönemde istikrarlı bir şekilde devam edeceğini vurguladı.
Mega Polietilen A.Ş.’nin hedefi, sadece istihdamı artırmakla kalmayıp, aynı zamanda Türkiye’nin tekstil sektöründeki rekabet gücünü de uluslararası arenada daha da güçlendirmek.