Türkiye‘nin dijital medya ve reklam teknolojileri alanında hızla büyüyen şirketlerinden Mediazone, teknoloji dünyasının öncü yayıncılarından Webtekno‘yu satın aldığını duyurdu. 2013 yılında İbrahim Akman tarafından İzmo Bilişim AŞ çatısı altında kurulan ve teknoloji alanında lider mecralardan biri haline gelen Webtekno, Mediazone‘un hisse karşılığında gerçekleştirdiği bu satın alma işlemiyle yeni bir döneme adım attı.
Mediazone, Mackolik, Onedio, Mynet ve TVEkstra gibi Türkiye’nin en büyük dijital platformlarını bünyesinde barındıran bir şirket. Bu satın alma ile birlikte, Mediazone spor, gündem, haber ve yaşam kategorilerindeki gücüne güçlü bir teknoloji dikeyi daha ekleyerek, dijital medya ve reklam teknolojileri sektöründeki liderliğini pekiştirmeyi hedefliyor.
Mediazone kurucu ortağı ve CEO’su Kaan Kayabalı, satın alma işlemi hakkında yaptığı açıklamada, “Bu satın alma ile, çok güçlü olduğumuz Spor, Gündem, Haber ve Yaşam kategorilerinin yanına çok güçlü bir teknoloji dikeyi de eklemiş oluyoruz. Webtekno ile artık hayatımızın bir parçası haline gelen teknolojinin her alanına odaklanarak tüm okuyucu ve takipçilerimizin içinde bulunduğumuz çağı yakından takip etmesini sağlayacağız. Onedio, Mynet, Webtekno ve Maçkolik arasında oluşacak sinerji bizi çok heyecanlandırıyor. Ayrıca İbrahim Akman’ın da geçmiş tecrübe ve birikimiyle Mediazone’a çok şey katacağını biliyorum. Bu tarz stratejik hamlelere geçtiğimiz yıl olduğu gibi bu yıl da devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.
Webtekno’nun kurucusu İbrahim Akman ise, Mediazone ile olan birleşmeyi ve yaptığı 1.5 Milyon USD tutarındaki yatırımı, şirketin geleceği adına stratejik bir adım olarak değerlendiriyor. Akman, “Mediazone’un dijital medya ve reklam teknolojileri üzerine olan planlarında Webtekno’nun yerinin oldukça kritik olduğunu düşünüyorum ve bu planların gerçekleşeceğine inancım tam. Bu yüzden Webtekno birleşmesinin yanında Mediazone’a nakdi de yatırım yaparak bu vizyonun ve hayalin bir parçası olmaya devam edeceğim. Webtekno, teknoloji dikeyinde yaptığı yayıncılığın kapsamını genişleterek en iyi yaptığı işi yapmaya devam edecek ve ürettiği içerikleri artık daha fazla kişiye ulaştıracak, ben de artık bir Mediazone yatırımcısı olarak bu süreçte Kaan Kayabalı ve Mediazone ekibine planlarını gerçekleştirmeleri adına elimden gelen her türlü desteği sağlayacağım” dedi.
Mediazone YKB ve İstanbul Portföy Genel Müdürü Barış Hocaoğlu ise Türkiye’nin dijital reklam pazarından en büyük payı almak adına atılan adımların devam edeceğini belirtti. Hocaoğlu, “Mackolik, Onedio, Mynet ve Webtekno aracılığı ile her ay en az 50 Milyon dijital kullanıcıya, TVEkstra aracılığıyla da televizyonlar üzerinden 11 milyon haneye ulaşıyoruz. Amacımız reklamverenlere en iyi ve en geniş kapsamlı hizmeti, en efektif şekilde sağlamak” şeklinde konuştu.
Bu satın alma ile Mediazone, Türkiye’nin dijital medya ve reklam teknolojileri sektöründeki konumunu daha da güçlendirirken, Webtekno‘nun da kapsamlı içerik üretimi ve geniş okur kitlesine ulaşımı daha da artırması bekleniyor. Bu birleşme, her iki şirket için de yeni ve heyecan verici fırsatlar sunarken, Türkiye’nin dijital medya alanındaki büyümesine de katkıda bulunuyor.