MediaMarkt, çalışanlarının iş süreçlerini kolaylaştırmak, üretkenliği artırmak ve güvenli bir çalışma ortamı sağlamak amacıyla yeni bir yapay zekâ aracı olan Sandy’yi geliştirdi. Sadece şirket çalışanlarına yönelik tasarlanan bu araç, ocak ayı itibarıyla Türkiye’de de kullanılmaya başlandı.
MediaMarktSaturn’ün yapay zekâ proje grubu ile İletişim Merkezi Yapay Zekâ ekibi tarafından geliştirilen Sandy, doğal dil işleme teknolojisi sayesinde kullanıcıların karmaşık kodlama bilgisi olmadan analitik platformlarda sorgular yapmasına olanak tanıyor. Sandy’nin özellikleri arasında, metin ve görüntü üretimi, doğal dil sorgularını (NLQ) yanıtlayabilme ve kod yazma desteği sunma gibi işlevler yer alıyor. Bu yenilik sayesinde çalışanlar, rutin ve operasyonel işleri daha hızlı tamamlayarak stratejik konulara odaklanmak için daha fazla zaman bulabiliyor.
Şirket yetkilileri, Sandy’nin geliştirilme sürecinde veri güvenliği ve koruma önlemlerine özellikle önem verdiklerini belirtiyor. Bu araç, MediaMarkt çalışanlarının hassas bilgilerini şirket ağı içinde koruyarak güvenli bir şekilde iş yapmalarını sağlıyor. Sandy, basit bir kullanım deneyimi sunmak için tasarlandı ve OpenAI’nin GPT-3.0 ve 4 modelleri, Google’ın Palm2 modelleri, Stable Diffusion ve Dall-e gibi teknolojilerle desteklendi. Daha yakın dönemde ise Sandy’ye Llama3 ve Gemini Pro modelleri entegre edildi.
MediaMarkt Türkiye Pazarlama, Kurumsal İletişim ve E-ticaret Direktörü Tolga Ünvan, Sandy’nin tanıtımıyla ilgili yaptığı açıklamada, yapay zekâ teknolojilerini hem müşteri deneyiminde hem de çalışan süreçlerinde daha etkin hale getirmeyi amaçladıklarını vurguladı. Ünvan, “Yapay zekâ uygulamalarını online alışveriş deneyimine entegre ederek müşteri deneyimini daha kişisel ve kusursuz hale getirmek son iki yıldır bizim de öncelikli hedeflerimizden biri. Devreye aldığımız GPT-4 destekli Anne AI, Yeni Yıl Hediye AI ve Sevgililer Günü Hediye AI gibi çözümlerimiz, tüketicilerin ihtiyaçlarına en uygun ürünleri önermek için kullanılıyor. Genel olarak House of AI adını verdiğimiz yapay zekâ projelerimizle sayısız ödül aldık. Ve bu konudaki çalışmalarımızı da bir üst noktaya taşıyarak yeni dijital asistanımız Sandy’yi devreye aldık,” dedi.
Ünvan, Sandy’nin çalışanlara operasyonel süreçlerde zaman tasarrufu sağlayacağını ve şirketin “Deneyim Şampiyonluğu” vizyonunda önemli bir adım olduğunu belirtti. Yeni yapay zekâ aracı, hem şirket içi verimliliği artırmayı hem de yenilikçi teknolojilerin kullanımıyla sektöre öncülük etmeyi hedefliyor. MediaMarkt Türkiye, Sandy’yi sistemlerine entegre ederek yapay zekâ teknolojilerini çalışma hayatına adapte etme konusunda kararlılığını sürdürüyor.