MediaMarkt Türkiye, dijital dönüşüm yolculuğunda önemli bir adım daha atarak, yapay zeka entegrasyonlu yeni insan kaynakları sistemi ‘AI’M Hiring‘i hayata geçirdiğini duyurdu. Bu sistem, şirketin işe alım süreçlerini hızlandırmak ve kolaylaştırmak amacıyla tasarlandı. Türkiye‘de 98 mağazası ve 3 bin 600’den fazla çalışanı ile hizmet veren MediaMarkt Türkiye, AI’M Hiring aracılığıyla adayların ön mülakatlarını yapay zeka tabanlı araç AI’DA üzerinden gerçekleştirerek, aday seçim sürecini daha verimli bir hale getirmeyi amaçlıyor.
Açık pozisyonlar için uygun adaylar, e-posta yoluyla AI’M Hiring sistemine davet ediliyor. Sisteme giriş yapan adaylar, ön mülakat sürecine başlamadan önce AI’DA tarafından hazırlanan bilgilendirme videosunu izliyorlar. Bu videonun ardından, adaylara MediaMarkt‘ın aradığı yetkinliklere odaklanan Türkçe ve İngilizce sorular yöneltiliyor. Adayların verdiği yanıtlar, yapay zeka tarafından analiz edilerek bir ‘ısı haritası analizi’ gerçekleştiriliyor. Bu analiz, adayların şirketin yetkinlikleri doğrultusunda ne derecede uyumlu olduklarını gösteriyor ve işe alım uzmanlarına, adayların değerlendirilmesi için kısa bir liste sunuyor. Liste, ön elemeyi başarıyla geçen adayların ikinci aşamaya, yani işe alım yöneticisiyle yapılacak görüşmelere geçişini sağlıyor. MediaMarkt‘ın bu yenilikçi yaklaşımı, aday seçim sürecini daha titiz ve hızlı bir şekilde yönetmeyi hedefliyor, hem adaylar hem de işveren açısından zaman tasarrufu sağlıyor.
MediaMarkt Türkiye‘nin bu yenilikçi işe alım sistemini geliştirirken, Vire Up ile iş birliği yaptığı belirtiliyor. Geçtiğimiz hafta faaliyete geçen AI’M Hiring sistemi, video mülakat uygulamalarıyla işe alım süreçlerinde yeni bir dönem başlatıyor. Bu gelişme, MediaMarkt‘ın dijital dönüşüm sürecinde attığı adımların ne kadar kapsamlı ve etkili olduğunu gösteriyor. AI’M Hiring, işe alım süreçlerini modernize ederek, adayların yeteneklerini ve uyumluluğunu daha doğru bir şekilde değerlendirmeyi ve böylece hem adayların hem de şirketin ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşılamayı amaçlıyor. Bu sistem, aynı zamanda operasyonel verimliliği artırırken, işe alım süreçlerindeki yükü de azaltmayı hedefliyor.