Küresel danışmanlık devi McKinsey’nin yüksek maliyetli hizmetlerine alternatif olarak geliştirilen Xavier AI, dünyanın ilk yapay zekâ temelli strateji danışmanını piyasaya sürdü.
Bugüne kadar danışmanlık hizmetlerine ulaşması mümkün olmayan küçük ve orta ölçekli şirketler, artık Xavier AI aracılığıyla bu hizmetlerden uygun maliyetlerle faydalanabilecek. Xavier AI CEO’su ve kurucu ortağı Joao Filipe, TFN’e verdiği özel röportajda, girişimlerinin geleneksel danışmanlık sektörünü kökten değiştirebileceğini belirtti. Filipe, uzun vadede yetenekli kişilerin geleneksel danışmanlık veya yatırım bankacılığı gibi alanlarda sıkışıp kalmaması gerektiğine dikkat çekerek, bu kişilerin teknoloji ve bilim alanlarında daha aktif rol almalarını hedeflediklerini ifade etti.
Yakın zamanda 15 milyon dolarlık yeni bir yatırım turuna hazırlanan şirket, bu fonu geliştirme faaliyetlerini hızlandırmak için kullanmayı planlıyor.
Yapay Zekâ ile Profesyonel Danışmanlık Hizmeti
Eski bir McKinsey danışmanı ve programcı olan CEO Joao Filipe, yapay zekâ alanında öncü akademisyenlerden Phil Parker ve bir grup Silikon Vadisi yatırımcısı ile birlikte şirketi kurdu. INSEAD ve Wharton mezunu Filipe ile 20 yılı aşkın süredir danışmanlar yetiştiren INSEAD profesörü Parker’ın iş birliğiyle geliştirilen platform, sektör analizi, finansal modelleme ve rakip değerlendirmesi gibi kritik konularda şirketlere hızlı ve güvenilir bilgi sağlıyor.
Özellikle geliştirdikleri Dynamic Multi-Method Generation (DMG) adlı teknoloji sayesinde, şirketlerin karar alma süreçlerini hızlandırmayı hedefleyen Xavier AI, sektördeki jenerik yapay zekâ araçlarından farklılaşıyor. Filipe’nin ifadesine göre bu model, deterministik algoritmalar, sektörel veri tabanları ve gerçek zamanlı haber akışlarını birleştirerek yüksek kaliteli, doğrulanabilir bilgiler sunuyor. DMG, büyük dil modellerinin çıktılarını özel olarak doğrulanmış kaynaklarla destekleyerek yanılma oranını azaltıyor ve kullanıcılar için güvenilir öneriler üretiyor.
Büyük Şirketlerin Stratejik Planlarında Kullanılıyor
Henüz yeni olmasına rağmen Xavier AI, 50 bin çalışanı bulunan uluslararası büyük bir banka da dahil olmak üzere çeşitli sektörlerdeki şirketler tarafından kullanılmaya başlandı. Platform, karmaşık verileri hızlı bir şekilde analiz ederek stratejik planlama, satış ve pazarlama faaliyetlerinde kullanılabilir hâle getiriyor. Ayrıca geliştirilen “Actions” özelliği ile elde edilen önerilerin Salesforce, Slack ve SAP gibi kurumsal platformlara entegre edilerek tek tıkla uygulanabilmesini sağlıyor.
Gelecekteki hedeflerinin profesyonel hizmetler sektörünün tamamına yayılmak olduğunu belirten Filipe, geliştirdikleri “Actions” özelliğiyle danışmanlıkta strateji ve uygulama arasındaki farkı kapatmayı amaçladıklarını söyledi. Filipe ayrıca yapay zekâ çözümlerinin sadece sohbet botlarıyla sınırlı kalmayacağını vurgulayarak, işletme kullanıcılarına yönelik çok modlu deneyimler geliştirdiklerini ifade etti. Önümüzdeki 3 ila 5 yıl içinde, bireysel çalışanların yönetim, finans, ürün, pazarlama, satış, operasyon, hukuk ve insan kaynakları gibi alanlarda yetkinliklerini artırmalarını sağlayacak çözümler sunmayı hedefliyorlar.