McDonald’s, bugün, dünya genelinde bazı restoranların saatlerce kapanmasına neden olan teknolojik bir arıza için özür diledi. Chicago merkezli şirket, sorunun bir üçüncü taraf teknoloji sağlayıcısından kaynaklandığını ve bir siber güvenlik sorunu olmadığını belirtti. Arıza, bir yapılandırma değişikliği sırasında CDT‘ye göre gece 12.00 sularında başladı ve yaklaşık 12 saat sonra çözüme kavuştu.
McDonald’s‘ın küresel baş bilgi sorumlusu Brian Rice yaptığı açıklamada, “Teknolojimizin güvenilirliği ve istikrarı bizim için önceliklidir ve çıkışlar olduğunda ne kadar sinir bozucu olabileceğini biliyorum. Bu durumun sizi, restoran ekiplerinizi ve müşterilerimizi etkilediğinin farkındayım,” dedi ve ekledi: “Bugün yaşananlar normun dışında bir durumdu ve bunu çözmek için son derece acil bir şekilde çalışıyoruz. Sabrınız için teşekkür eder, yaşanan rahatsızlıktan dolayı içtenlikle özür dileriz.”
Şirket, arızanın Google Cloud ile teknoloji sağlayıcısı olarak geçişle de ilgili olmadığını açıkladı. McDonald’s, Google ile kiosk’tan sipariş verme gibi görevleri hızlandıracak ve yöneticilere personel optimizasyonu konusunda yardımcı olacak restoran hesaplamalarını sunuculardan buluta taşıyacak çok yıllık bir ortaklık duyurdu.
McDonald’s Japonya, daha önce X (eski adıyla Twitter) üzerinden “ülke genelinde birçok mağazamızda işlemler geçici olarak durdu” şeklinde bir açıklama yaparak, bunun “bir sistem arızası” olduğunu belirtti. Hong Kong‘da ise zincir, bir “bilgisayar sistem arızası”nın çevrimiçi siparişleri ve kendine hizmet kiosk’ları çökerttiğini Facebook üzerinden duyurdu.
Arıza izleyici Downdetector, McDonald’s uygulamasıyla ilgili birkaç saat boyunca problemlerde bir artış rapor etti.
Arızadan sonra bazı McDonald’s restoranları normal işleyişine geri döndü ve insanlar Bangkok, Milano ve Londra‘daki yerlerde siparişlerini vermeye ve yiyeceklerini almaya başladı.
Bangkok‘taki bir restorandaki bir çalışan, sistemin yaklaşık bir saat boyunca çöktüğünü ve bu süre zarfında çevrimiçi veya kredi kartı ile ödemeleri kabul edemediklerini, ancak nakit siparişleri almaya devam edebildiklerini belirtti.
Tayland‘ın başkentindeki başka bir yerde, “Teknisyenler sistem güncelliyor” yazan bir levha kapı üzerine yerleştirilmiş plywood’un önünde duruyordu, müşteriler yeniden sipariş verip dijital olarak ödeme yaparken.
Milano‘daki bir restorandaki bir çalışan, sistemin birkaç saat çevrimdışı kaldığını ve bir teknisyenin sistemi tekrar çalışır hale getirmelerine yardımcı olduğunu not etti.
McDonald’s Danimarka sözcüsü, “teknoloji arızası”nın çözüldüğünü ve restoranların açık olduğunu söyledi.
Medya kaynakları, Avustralya‘dan İngiltere‘ye kadar müşterilerin sipariş verme konusunda sorunlar yaşadıklarını bildirdi. Avustralya‘daki bir müşteri, bir kiosknun kullanılamaz olduğunu gösteren bir fotoğrafı X üzerinden paylaştı.