McDonald’s Corporation İcra Kurulu Başkanı Chris Kempczinski, İsrail-Hamas çatışmasının ardından şirketin Orta Doğu’daki operasyonları üzerinde önemli bir etkisi olduğunu açıkladı. Fast-food devi, 7 Ekim’deki Hamas saldırısının ardından İsrail’deki franchise mağazalarının iddia edilen İsrail askerlerine yemek verdiğini gösteren fotoğraf ve videoların sosyal medyada paylaşılması sonucunda çeşitli ülkelerde boykotlara maruz kaldı. Bu ülkeler arasında Suudi Arabistan, Malezya ve Pakistan bulunuyordu; ancak bu ülkelerdeki McDonald’s işletmecileri, eylemlerinin kişisel görüşlerini yansıtmadığını vurguladı.
Kempczinski, LinkedIn’de yayınladığı mesajda, “Orta Doğu’daki bazı pazarlar ve bölge dışındaki bazı pazarlar, McDonald’s gibi markaları etkileyen savaş ve buna bağlı yanlış bilgilendirme nedeniyle önemli bir iş etkisi yaşıyor” dedi.
CEO, durumu “cesaret kırıcı ve temelsiz” olarak nitelerken etkilenen restoranların yerel sahipler tarafından işletildiğini de belirtti. McDonald’s gibi küresel şirketlerin, tek bir franchise’ın eylemlerinin sınırları aşabileceği bir dengeyi koruma zorunluluğu, bu olayda da ortaya çıkan bir gerçek oldu.
McDonald’s, diğer birçok çok uluslu şirket gibi, çatışma dönemlerinde tarafsız bir duruşu sürdürme zorluğu ile karşı karşıya. Sosyal medyada dolaşan yanlış bilgiler, bu örnekte görüldüğü gibi, hızla kamunun görüşlerini ve tüketicilerin davranışlarını etkileyebilen güçlü bir etken haline geldi.
Kempczinski’nin açıklaması, şirketlerin coğrafi olayların sonuçlarıyla başa çıkarken duyarlılık ve diplomasiyle bu zorlukları nasıl aşmaları gerektiğine dair geniş bir perspektifi ortaya koymaktadır. Orta Doğu’daki gerilimler devam ettikçe, McDonald’s ve diğer küresel markaların üzerindeki etkileri yakından takip etmek önem arz etmektedir.