İtalyan lüks otomobil üreticisi Maserati, heyecan verici bir veda ile karşımıza çıkıyor. Maserati’nin efsanevi V8 Serisi, 334 Ultima modeli ile son bir defa daha parlıyor. 207 MPH hıza ulaşabilen Ghibli Sedan, Maserati’nin en büyük V8 motorunu bir kez daha gözler önüne seriyor. Bu özel model, Maserati tutkunlarına unutulmaz bir veda deneyimi sunmaya hazırlanıyor. Otomotiv sektörünü yakından takip edenler bu eşsiz yolculuğa çıkarmaya hazır olun!
Sektörün elektrifikasyona doğru kaydığı bir dönemde Stellantis, markalarını V8 motorlardan uzaklaştırıp elektrikli güç aktarma organlarına doğru itmeye devam ediyor. Dodge, modern muscle otomobillerinde efsanevi HEMI® V8 motorlarına çoktan veda etti. Maserati de, yüksek performanslı V8’lerine son bir övgü olan sınırlı sayıda üretilen Maserati Ghibli 334 Ultima ile V8 mirasına saygı göstererek bu eğilimi kabul ediyor.
1959 yılında Maserati, İran Şahı için özel olarak tasarlanmış ısmarlama bir V8 motoru barındıran bir mucize olan ısmarlama 5000 GT Scià di Persia ile tarihteki yerini aldı. Günümüze doğru hızla ilerlediğimizde, bu mirasın yankıları Ghibli 334 Ultima’nın zengin Blu Sera boyasıyla zarif bir şekilde süslenmiş 103 özel edisyonunda yankılanıyor.

Maserati Ghibli, 1967’deki ilk çıkışından bu yana performans ve stili kusursuz bir şekilde bir araya getirerek geometrik tasarımı ve güçlü V8 motoruyla hayranlarını büyülüyor.
Ghibli 334 Ultima, ayrıcalık ve performans arayan meraklılar için bir yol gösterici. Bu özel sürüm, aerodinamiği ve izleyenleri zahmetsizce büyüleyen ince geliştirmeleri vurgulayarak Ghibli’nin hünerini yükseltiyor.
Özünde performansının sırrı yatıyor: 334 rakamı, 334 km/s veya yaklaşık 207 mph’lik azami hızını ifade ediyor ve dünyanın en hızlı sedanı olma statüsünü sağlamlaştırıyor. Maserati bu özel versiyon için geleneksel Trofeo’nun Vmax değerini 203’ten 207 mph’ye yükseltti. Saf hızın ötesinde, ağırlık ve lastik bileşimindeki titiz mühendislik değişiklikleri 0-100 mph hızlanmasını nefes kesici bir şekilde 3,9 saniyeye düşürdü.

Ghibli 334 Ultima, kaputunun altında Maserati’nin mirasını tanımlayan bir başyapıt olan 572 beygir gücündeki çift turboşarjlı 3,8 litrelik F154 V8 motora sahiptir. Bu güç aktarma organı, güç ve rafineliği uyumlu bir şekilde harmanlayarak heyecan verici bir deneyim sunar.

Rafine dış görünümünün altında, yeni performans lastikleri ve 21 inç Orione jantlar, arka karbon fiber spoyler ile birlikte en yüksek performans için aerodinamiği optimize eder. Dış tasarım, Scià di Persia boyası ve Rubino vurgularıyla V8 soyuna saygı gösterirken çamurluktaki 334 logosunu gururla sergiliyor.
Nostaljinin lüksle iç içe geçtiği bu otomotiv şaheserinin içine adım atın. İç mekan, ikonik Maserati tasarımlarını anımsatan soluk Terracotta deri ve Alcantara dokunuşlarla zarafet saçıyor. Trident ve 334 logoları koltukları ve orta tüneli süsleyerek “103’ten biri” olmanın ayrıcalığını vurguluyor.
Dodge, elektrifikasyonu kucaklayarak ünlü HEMI® V8’lerine veda ederken, Maserati de benzer şekilde değişim rüzgarlarını kabul ediyor ve Ghibli 334 Ultima’yı Stellantis ahırındaki yüksek performanslı V8 motorlar dönemine dokunaklı bir veda olarak işaretliyor.
