Y Combinator bünyesindeki genç girişim Martin AI, kullanıcı deneyimini ön plana alarak büyük teknoloji şirketleriyle rekabet edecek yeni nesil bir yapay zeka asistanı geliştirmek amacıyla 2 milyon dolarlık tohum yatırım aldı. Finansman turuna Pioneer Fund liderlik ederken, FoundersX Ventures, Eight Capital, SV Tech Ventures, Sandhill Markets, Splash Capital ve DoorDash kurucu ortağı Andy Fang gibi önemli melek yatırımcılar da katıldı.
Yale ve Berkeley üniversitelerinden ayrılan 19 yaşındaki girişimciler Dawson Chen ve Ethan Hou tarafından kurulan şirket, kullanıcıların yapay zeka asistanına telefon, mesaj, e-posta ve Slack gibi çeşitli kanallar üzerinden ulaşabilmesini sağlıyor. Asistan; takvim yönetimi, e-posta kutusu organizasyonu, yapılacaklar listesi hazırlama gibi görevlerin yanı sıra kullanıcı adına telefon aramaları yapabiliyor ve mesaj gönderebiliyor.
Martin AI CEO’su Dawson Chen, VentureBeat’e verdiği röportajda, büyük teknoloji şirketlerinin yapay zeka asistanlarını piyasaya sürmekte temkinli davrandığını belirterek, “Tüketici odaklı yapay zeka, baştan tasarlanması gereken yepyeni bir arayüz gerektiriyor ve biz bunu sıfırdan inşa edeceğiz. Hızlı hareket etme konusunda çekinmiyoruz” dedi.
Martin AI, geçtiğimiz yaz ilk lansmanını yaptıktan sonra ürün geliştirme sürecini hızla sürdürüyor. Son dönemde bir web kontrol paneli ve yeni mobil arayüzü devreye alan girişim, geleneksel sesli komutlara dayalı asistanların aksine, kullanıcı tercihlerini ve bağlamını zaman içinde daha iyi kavrayabilen “özel bir hafıza mimarisi” kullanıyor.
Chen, “Bir kişisel asistan geliştirmenin üç temel aşaması var: İlk aşama, doğrudan verilen emirleri takip etmesini sağlamak. İkinci aşamada, sürekli verilen emirleri yerine getirmek geliyor. Üçüncü ve son aşama ise emirleri proaktif olarak anlamasını sağlamak” diye belirtti.
Büyük teknoloji şirketlerinin hazırlıklarını sürdürdüğü bu alanda OpenAI, “Operator” adlı bir asistanı piyasaya sürmeyi planlarken, Google da “Jarvis” üzerinde çalışıyor. Ancak Chen, hızlı ürün geliştirme sürecinin ve kullanıcı deneyimine odaklanmanın kendilerine avantaj sağladığını düşünüyor. “OpenAI ve Google kaynak açısından zengin ancak dağınık ve riskten kaçınıyorlar. Biz ise hızlı hareket ediyoruz ve tamamen tüketiciye odaklanmış durumdayız” dedi.
Şirketin yapay zeka asistanı şu anda 10.000 erken erişim kullanıcısına sahip. Yeni alınan finansmanla mühendislik ekibini genişletmeyi ve özellikle kişiselleştirme ile proaktif yardım özellikleri üzerinde çalışmayı hedefliyorlar.
Chen, gelecekte her bireyin beş ila on yapay zeka asistanı kullanabileceğine inanıyor. “Biz, bu asistanların arasında tüketiciye en yakın olanın Martin olmasını istiyoruz” diye ekledi. Girişim, iOS uygulaması ve web arayüzü aracılığıyla kullanıcılara hizmet veriyor. Yeni kullanıcılar, trymartin.com üzerinden yedi günlük ücretsiz deneme hakkına sahip.
Yatırım turuna JJ Fliegelman ve eski Uber yöneticisi Manik Gupta gibi deneyimli isimlerin katılımı, tüketici yapay zeka uygulamalarının potansiyeline duyulan güvenin sürdüğünü gösteriyor. Ancak şirket, veri gizliliği ve güvenlik konularının yanı sıra büyük teknoloji şirketlerinin rekabetiyle de başa çıkmak zorunda.
Her ne kadar belirsizlikler bulunsa da, kullanıcı deneyimi ve hızlı inovasyon yaklaşımı, Martin AI’ın bu alanda kendine yer açma potansiyeline işaret ediyor.