Yerli girişim Leadport, Sabancı Holding‘in hızlandırma kuruluşu olan Sabancı ARF‘tan toplam 250 bin dolarlık ayni ve nakdi yatırım aldığını duyurdu. Dijital kanallar üzerinden gelen müşteri adaylarını etkili bir şekilde yöneterek, şirketlerin satışlarını ve gelirlerini artırmaya yönelik çalışmalar yürüten Leadport, bu yeni yatırımı ile şirket değerlemesini 90 milyon TL’ye taşıdı.
Leadport, potansiyel müşteri ihtiyaçlarını online platform üzerinden hızlıca tespit edip, yalnızca 7 saniye içinde doğru firma yetkilisini müşteriyle telefonda doğrudan iletişime geçirebilen “Altın Arama” özelliği ile dikkat çekiyor. Bu inovatif özellik, hem uzaktan çalışma imkanı sunan ekiplere kolaylık sağlıyor, hem de yapay zeka destekli telefon görüşme analizleri ile satış ekiplerinin verimliliğini artırıyor. Ayrıca, Leadport kullanıcıları, bu sayede lead’lerini satışa dönüştürme oranlarını 8 kata kadar artırdıklarını bildiriyor.
Leadport‘un kurucu ortağı Alper Barut, son yatırım ve şirketin geleceği hakkında şunları söyledi: “Leadport satışa çıktıktan sonra 1 yıl kadar kısa bir sürede çalıştığımız kurum sayısı 80’e ulaştı. Şimdi ‘tak-çalıştır’ iş modeliyle Amerika pazarında, teknoloji alanında ülkemizi temsil etmeyi hedefliyoruz.”
Leadport‘un başarılı yükselişini vurgulayan Sabancı ARF lideri Yeliz Erinçkan ise yaptığı açıklamada, Leadport‘un kendilerine güven veren girişimlerden biri olduğunu ve yurt dışında da başarıya ulaşacaklarına inandıklarını ifade etti. Erinçkan, Sabancı ARF yatırımı sonrasında Leadport’un yönetim kurulunda yer alacaklarını belirtti.
Alper Barut kimdir?
Leadport’un kurucu ortağı Alper Barut, Sabancı Üniversitesi’nden başarı bursuyla mezun olmuş ve ilk girişimi olan Eşarj’ı Sabancı Holding iştiraklerinden Enerjisa satın almıştı. Leadport’un elde ettiği bu yeni yatırım ve stratejik ortaklıklarla, şirketin uluslararası alanda da adından söz ettireceği öngörülüyor.