Türkiye’nin kozmetik sektöründe yükselişi, La Fann gibi yerli sermayeyle kurulan firmaların uluslararası başarılarıyla daha da ivme kazanıyor. Türk kozmetik markası La Fann, yüzde 100 yerli sermaye ile Türkiye sınırlarını aşarak Fas’ta ilk yurtdışı mağazasını açma başarısını gösterdi. Şimdi ise gözlerini daha büyük hedeflere dikmiş durumda: Avrupa, Rusya ve özellikle Körfez ülkeleri.
La Fann’ın kurucu ortağı Elif Tekgür Türk, Fas-Casablanca’daki ilk yurtdışı mağazalarının açılışını büyük bir heyecan ve gurur kaynağı olarak tanımlıyor. Bu başarının yeni ülkelere açılma planlarını hızlandırdığını belirten Türk, Rusya ile olan iş birliklerine ve ‘mağaza içi mağaza’ konseptiyle 20’den fazla noktada varlık gösterdiklerine dikkat çekiyor. Avrupa ve Körfez ülkelerine de mağaza açma planlarından bahseden Türk, bu adımların markanın yurtdışı genişleme stratejisinin önemli bir parçası olduğunu vurguluyor.
La Fann’ın sunduğu ürün yelpazesi ise oldukça geniş. Ortam kokuları, parfüm, kolonya, kişisel bakım ve ev kozmetiği koleksiyonları bulunuyor. Yeni ürün geliştirmelerine de devam eden marka, özellikle aromaterapi ve kişisel bakım kategorilerinde yenilikler sunuyor. Türk, “Özellikle güzel koku ile terapi, bütünsel iyi hissetme halini desteklemek için esansiyel yağlardan oluşan bir ürün koleksiyonu lanse ettik,” diyerek ürünlerin çeşitliliğine ve kalitesine dikkat çekiyor.
Türkiye’nin kozmetik ürünler grubunda küresel pazardaki payını artırma potansiyeli olduğunu vurgulayan Türk, kaliteli ve yenilikçi ürünlerle dünya pazarlarında söz sahibi olmayı hedeflediklerini belirtiyor. Kozmetik ürünlerdeki dış ticaret fazlasının da bu başarı hikayesinin bir parçası olduğunu ekliyor.
Elif Tekgür Türk ayrıca, Türkiye’nin geniş ürün ihracatı ve gelişen kozmetik endüstrisiyle küresel kozmetik pazarında önemli bir varlık gösterdiğini ifade ediyor. Üretim kalitesiyle dikkat çeken Türkiye’nin birçok markanın üretim için tercih ettiği bir ülke haline geldiğini söyleyen Türk, bu durumun ihracat rakamlarına olumlu yansıdığını belirtiyor.
Türkiye’nin kozmetik ürünler ihracatının 2023’te bir önceki yıla göre yaklaşık yüzde 2’lik artışla 1 milyar 282 milyon dolar seviyesinden 1 milyar 303 milyon dolara yükseldiği bilgisini paylaşan Türk, kozmetik ürünlerin ithalatının ise azalış gösterdiğini ekliyor. La Fann gibi markaların başarısı, Türkiye’nin kozmetik sektöründe sürdürülebilir büyümesine ve dünya çapında tanınan bir kozmetik ihracatçısı olarak konumunun güçlenmesine önemli katkılarda bulunuyor.