Küçük işletmeler, 2024’te başarı için hazırlıklı olmalı! Finans, pazarlama, teknoloji ve insan kaynakları alanındaki uzmanlar, önümüzdeki yılın beklenen trendlerini ve işletmenizi güçlendirmenin yollarını paylaşıyor. Rekabetin önünde olmak ve müşteri ihtiyaçlarını karşılamak için şimdi harekete geçin!
KOBİ’lerin (Küçük ve orta ölçekli işletmeler) sürekli değişen bir pazara uyum sağlaması gerekir. Müşterilerinizin ihtiyaçlarını karşılamak ve rekabette bir adım önde olmak için, işletmenizin faaliyetlerini etkileyen eğilimleri izlemek çok önemlidir ve düşünmek için yeni bir yılın başlangıcından daha iyi bir zaman yoktur. Bunu yapmanıza yardımcı olmak için finans, pazarlama, teknoloji ve insan kaynakları uzmanlarıyla bağlantı kurarak önümüzdeki yıl neler beklemeniz gerektiğini ve küçük işletmenizi başarı için nasıl konumlandıracağınızı öğrendik.

Küçük işletme finans trendleri
Uzmanlar bu trendlerin bu yıl küçük işletmelerin finansmanını etkileyeceğini öngörüyor.
Alternatif sermaye kaynakları, karşılanmamış finansman ihtiyaçlarını karşılayacak.
Birçok işletme sahibi için, özellikle de son birkaç yıldaki çalkantılarda önemli mali kayıplara uğrayan işletmeler için krediler bir seçenek olmayabilir. Bu gibi durumlarda, alternatif borç verenler ve yatırımcılar gibi alternatif finansman kaynakları, çok ihtiyaç duyulan finansmana ulaşmak için hayati önem taşıyabilir.
Risk sermayedarı ve Amazon Prime dizisi Wolf PAC’in yardımcı sunucusu Courtney Lawless, “Alternatif sermaye kaynakları da muhtemelen işletmelerin ayakta kalmasında önemli bir rol oynayacaktır” dedi. “Alternatif kaynaklar arasında … hibeler, fintech, risk sermayesi, melek yatırımcılar, eşler arası borç verme ve kitle fonlaması sayılabilir. Bunlar önemli çünkü gerçekten sermayeye ihtiyaç duyan pek çok işletme geleneksel finansman kaynaklarının gerekliliklerini karşılayamayacak.”
Yükselen faiz oranları ekonomiyi soğutabilir
Federal Rezerv, enflasyonu engellemeye yönelik agresif çabalarının bir parçası olarak 2022 yılında faiz oranlarını dört kez artırdı. Enflasyon düşmeye başlamış olsa da, yükselen faiz oranlarının 2023’e kadar devam etmesi bekleniyor; bu da ekonomiyi soğutabilir ve hatta resesyona itebilir. Yükselen oranlar, işletmeler ve müşterileri için borçlanmayı daha pahalı hale getiriyor.

Bu ek maliyetler, küçük işletmelerin büyümeye yatırım yapma, kredi alma ve riske maruz kalma durumlarını derinleştirme isteklerini azaltabilir. Böyle zamanlarda işletmelerin harcamalarını yavaşlatması mantıklı olabilir ve müşterilerinin de bunu yapmasını bekleyebilirler. Federal Rezerv Başkanı Jerome Powell, 2024 yılında faiz oranlarını düşürmeyi beklediğini söyledi, ancak bu enflasyon ve diğer ekonomik koşullara bağlı olarak değişebilir.
Küçük işletme pazarlama trendleri
Uzmanlar 2023 yılında sosyal medyaya, kullanıcı tarafından oluşturulan içeriğe ve eğlenceye yapılan yatırımların artacağını öngörüyor.
Sosyal medya harcamaları artacak
Önde gelen sosyal medya platformlarının kümülatif olarak milyarlarca kullanıcısı var, bu nedenle sosyal medyanın pazarlamacılar için büyüyen bir hedef olması şaşırtıcı değil. Bu büyümenin 2023 yılında da devam etmesi, ancak biraz yavaşlaması muhtemeldir. Reklam ajansı Zenith Media’nın tahminlerine göre sosyal medya, önümüzdeki yıl küresel reklam harcamalarının %55’inden %57’sine yükselecek.
Sosyal medya reklamcılığı giderek daha önemli hale gelirken, aynı zamanda daha rekabetçi hale geldi. Küçük işletmeler, bir kitle ve marka bilinirliği oluşturmak için çok kanallı organik bir yaklaşıma odaklanmalıdır. Reklamlar organik büyümeyi destekleyebilse de, içerik pazarlaması gibi organik yaklaşımlar daha iyi bir yatırım getirisi sağlayabilecekken, küçük işletmeler rakipleriyle sosyal medya silahlanma yarışına girmekten kaçınmalıdır.
Pazarlamacılar en iyi müşterilerinden yararlanacak
Belirsiz piyasa koşullarının ortasında, pazarlamacıların gelir kaynağı olarak en sadık müşterilerine yönelmelerini bekleyin. Pazarlamacılar, marka sadakati gösteren mevcut müşterilerine güvenerek, ekonomik zorluklara karşı işletmeleri desteklemek için satışları artırmayı umacaklar.
Müşteri deneyimi platformu Emplifi’nin pazarlama müdürü Zarnaz Arlia, “En büyük marka savunucularınızı belirlemenin ve onlardan yararlanmanın harika ve uygun maliyetli bir yolu, stratejik UGC [kullanıcı tarafından oluşturulan içerik] çabalarıdır” dedi. “Markalar, heyecan verici teklifler, markalı hashtag’ler, yarışmalar ve hatta e-ticaret web siteleri aracılığıyla UGC’yi tanıtarak değerini en üst düzeye çıkarabilir.”

Kullanıcı tarafından oluşturulan içerik genellikle geleneksel pazarlama çabalarından daha ucuzdur ve sonuçları etkileyici olabilir. Arlia, “Modern tüketiciler özgünlüğün peşinde” diyor ve ekliyor: “Müşterinin sesinden daha özgün bir şey olamaz.”
Pazarlamacılar müşterileri eğlendirmeye çalışacak
Gerçek mekanda faaliyet gösteren perakendeciler müşterilerini geri kazanmak için mücadele ederken, pazarlamacılar da alışverişi daha heyecanlı hale getirmeye çalışacak. ARHT Media’nın küresel perakende başkan yardımcısı Gorana Seeley, “tüketiciler satın almak için ilham almak istiyor” dedi.
Örneğin ARHT, hologram ekranların yaya trafiği için büyük bir cazibe merkezi olacağına inanıyor. Potansiyel müşterileri cezbetmek ve memnun etmek için gelişen teknolojiden yararlanmak, onların dikkatini çekmenin etkili bir yolu olmaya devam edecek.
Seeley, “Ünlüleri veya influencer’ları doğrudan satış alanına ışınlayabilir, tüketicilerle gerçek zamanlı olarak etkileşime girmelerini sağlayabilir ve ürünleri gösterebilirsiniz” dedi.
Küçük işletmeler için teknoloji trendleri
2023’te iş dünyasını dönüştürecek aşağıdaki teknolojilere dikkat edin.
Üretken yapay zeka iş operasyonlarını altüst edecek
Üretken yapay zeka (AI), yazılımın kısa bir tanımdan metin, müzik, görüntü ve diğer yaratıcı çalışmaları üretme yeteneğidir. Teknoloji ana akıma ancak yakın zamanda girmiş olsa da, bir işletmedeki birçok işlev için etkileri çok büyüktür. Üretken yapay zeka pazarlama materyalleri yazabilir, müşteri destek taleplerini ele alabilir, ürünlerin tasarlanmasına yardımcı olabilir ve daha fazlasını yapabilir.
Alexa ve Siri gibi sesli asistanlardan bu yana ilk kez yapay zeka tüketiciye yönelik yaygın bir fenomen haline geldikçe, daha fazla insanın ChatGPT ve yapay zeka sanat jeneratörleri gibi araçlara kendilerini kaptırmasını bekleyin.
Risk sermayedarları ve büyük şirketler, üretken YZ’ye milyarlarca dolar yatırım yapıyor. Sonuçlarının ne olacağını kimse tam olarak bilmiyor. Ancak küçük işletmeler, operasyonlarında devrim yaratmayı vaat eden ve sayıları giderek artan üretken YZ araçlarıyla karşılaşmayı bekleyebilirler.
Otomasyon daha önemli hale gelecek
Yapay zeka tarafından desteklenen otomasyon, işletmelerin çok çeşitli süreç ve işlevleri kolaylaştırmak için halihazırda kullandıkları araçlarla birlikte giderek daha fazla çalışacak. E-ticaret CEO’su Wolfe Bowart, lojistik işlevlerinin, depolardan robotik teslimat sistemlerine kadar otomatik işlevlere yöneleceğini söyledi. “Otomasyon, perakendecilerin operasyonlarını maksimum verimlilik için düzene sokmalarına yardımcı olurken, çalışanların zamanını daha yaratıcı görevlere odaklanabilmeleri için serbest bırakıyor” dedi.
Buna ek olarak, otomasyonun tüketiciler için daha kişiselleştirilmiş öneriler oluşturmada rol oynamaya devam etmesini bekliyoruz. Otomasyon, işletmelerin ziyaretçilerini önceki eylemlerine, demografik özelliklerine ve diğer verilerine dayanarak anlamalarına yardımcı olarak, şirketlerin belirli kullanıcılara hitap etme olasılığı en yüksek olan çevrimiçi etkileşimleri, önerileri ve teklifleri oluşturmalarını sağlar.
Artırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik kendine yer bulacak
Artırılmış gerçeklik (AR) ve sanal gerçeklik (VR) bir süredir gündemdeydi, ancak 2023’te işletmeler tarafından daha yaygın bir şekilde benimsenebilirler. Hepsinden iyisi, küçük işletmeler bu trendin öncülüğünü üstlenebilir.

“Sanal ve artırılmış gerçeklik dünyayı farklı bir şekilde deneyimlememizi sağlıyor. Özellikle de bir pandemi sırasında son derece güçlü bir etki yaratıyor,” diyor B2B pazarlama şirketi Ajax Union’ın kurucusu ve CEO’su Joe Apfelbaum. “Networking etkinliklerine gitmek istiyorsanız, şu anda gerçekleşen VR networking etkinliklerine gidebilirsiniz. Uygun fiyatlı bir şekilde VR ve AR deneyimleri olan ticari fuar sergileri oluşturabilirsiniz.”
Yapay zeka ve büyük veri kişiselleştirmeyi teşvik edecek
İşletmelerin uzak duramayacağı diğer teknolojiler ise yapay zeka ve veri analitiğidir. Bu iki teknoloji, işletmelerin yalnızca devasa veri yığınları toplamasına değil, aynı zamanda bu verileri anlamlandırmak için makine öğrenimini kullanmasına olanak tanıyan ideal bir eşleşmedir. İşletmelerin bu şekilde elde ettiği içgörüler, pazarlama kampanyalarını hedeflemek veya şirket içi süreçlerde yeni verimlilikler bulmak için kullanılabilir.
Apfelbaum, “Büyük veri sayesinde bugün yüksek düzeyde kişiselleştirme yapabilirsiniz,” dedi. “Bunu özel bir kullanıcı deneyimi yaratmak için kullanabilirsiniz, çünkü müşterilerinizin ne istediğini öngörülebilir bir şekilde bilirsiniz.”
Apfelbaum, yapay zekanın iş verilerini bağlamsallaştırmaktan daha fazlasını yapabileceğini söyledi. Apfelbaum, “Örneğin, bu çağrı yapay zeka tarafından yazıya dökülüyor” dedi. “Eğer ‘eylem öğesi’ dersem, otomatik olarak eylem öğelerini alacaktır. ‘Elli dolar’ dersem, bahsettiğimiz para için otomatik olarak bir bölüm oluşturacaktır.”
Yapay zeka kullanmaya başlamak düşündüğünüzden daha ekonomik. Apfelbaum, “İşinizin ne olduğuna ve neyi başarmak istediğinize bağlı olarak, yapay zeka ve otomasyondan çok uygun bir şekilde yararlanabilirsiniz” dedi. “Piyasadaki pek çok araç için sadece bir kişisel işletme lisansı alabilirsiniz.”
Küçük işletmeler yeni teknolojilerin benimsenmesini sağlayacak
Teknoloji geliştirmeyle ilgili yaygın bir yanlış kanı, bunun büyük işletmelerin alanı olduğudur. Ancak Apfelbaum bunun tam tersinin doğru olduğunu söyledi.
“Küçük bir işletmeyseniz ve yeni bir teknoloji ortaya çıkarsa, bunu hemen uygulayabilirsiniz” dedi. “Büyük bir şirket test etmek ve denemek zorundadır ve her şeyi test edip kurduklarında, çok fazla yatırım yaptıkları için bir daha değiştirmek istemezler.”
Gelişen teknolojiye uyum sağlama yeteneği, küçük işletmelere avantaj sağlayarak 2023 yılında AR, VR ve makine öğrenimi gibi teknolojilerin kitlesel olarak benimsenmesini sağlayacaktır.
İnsan Kaynakları
Yüksek kaliteli yeteneklere olan talep arttıkça, işverenler 2023 yılında en iyi çalışanları çekmek ve elde tutmak için daha fazla yol arayacaklar. Bu trendlere dikkat edin.
Çocuk bakımı yardımları daha yaygın hale gelecek
Şirketler hala çalışan çekmek için mücadele ederken, daha fazla şirket ebeveynleri boş pozisyonları doldurmaya ikna etmek için çocuk bakım yardımları sunabilir. Geç vardiyalarda veya okul bittikten sonra uzun saatler çalışmak zorunda kalan ebeveynler için çocuklarının bakımını sağlamak önemli bir önceliktir. Ebeveynlere çocuk bakımı bulma ve ödeme konusunda destek sunan işletmeler, sunmayanlara kıyasla iş adaylarını daha kolay cezbedebilir.
Bir çocuk bakım ağı olan WeeCare’in CEO’su Jessica Chang, “Bu avantajlar, çalışanların desteklendiklerini ve kendilerine değer verildiğini hissetmelerine yardımcı oluyor, bu da iş memnuniyetini ve işe devamlılığı artırıyor” dedi.
Arama yardımı, tam veya kısmi burslar ve acil durum yedek bakımı dahil olmak üzere çok sayıda seçenek vardır. Hatta bazı işletmeler, çocukların çalışırken ebeveynlerine yakın olabilmeleri ve ebeveynlerinin vardiyalarının sonunda kolayca alınabilmeleri için tesis içi gündüz bakım olanakları da sunmaktadır.
İşletmeler hastalık izinlerini ruh sağlığını da kapsayacak şekilde yeniden düşünecek
Mesleki tükenmişlik birçok çalışan için bir sorun haline geldi ve en iyi yetenekler tükendiğinde üretkenliğe zarar verebilir. Bu nedenle birçok işletme, PTO politikalarının bir parçası olarak ruh sağlığına öncelik vermeyi seçti. Bu eğilimin yeni yılda da devam etmesini bekliyoruz.
Uzaktan BT sağlayıcısı Electric’in çalışanlardan sorumlu kıdemli başkan yardımcısı Jamie Coakley, “2023 yılında hastalık izni hakkında şüphesiz çok fazla konuşma olacak” dedi.

Coakley’e göre, uzaktan ve hibrit çalışmadaki artış, ruh sağlığını dikkate alma ihtiyacını daha da önemli hale getiriyor. Her ne kadar pek çok kişi artık zamanın en azından bir kısmında evlerinin rahatlığında çalışıyor olsa da, bu düzenleme, mola vermek için fişten çekmeden uzun saatler çalışmalarını kolaylaştırıyor ve böylece tükenmişlik riskini artırıyor.
Coakley, “Geleneksel izin anlayışı, uzaktan çalışmanın yaygınlaştığı bugünlerde yaşadığımız hayat için pek geçerli değil” dedi.
Trendler iş dünyasının geleceğini gösteriyor
Bunlar, iş dünyasının değiştiği pek çok yoldan sadece birkaçı. Süregelen teknolojik yenilikler ve istikrarsız jeopolitik iklimin ortasında, değişim ve sürprizler sabittir. Ancak bu değişikliklere hazırlıklı olabilir ve en zor zamanlarda bile işinizi başarıya taşıyabilirsiniz. Yukarıdakiler gibi trendleri takip ederek ve bunların işletmeniz için ne anlama geldiğini öngörerek rekabet avantajı elde edebilirsiniz.