Koska-Merter Helva, geleneksel tatları inovatif ürünlerle birleştirerek dikkat çekiyor. Emin Dindar‘ın açıklamasına göre, yakın zamanda piyasaya sundukları Koştat markalı gluten, ilave şeker ve koruyucu içermeyen ürünler büyük beğeni topladı. Aynı zamanda yeni nesil ürünleri Çikos ile de tüketicilerin karşısına çıktıklarını ifade eden Dindar, ürünlerinin sağlıklı ve yenilikçi olmasına vurgu yaptı.
Koska-Merter Helva Yönetim Kurulu Üyesi Kadir Emin Dindar, 117 yıllık geçmişe sahip olan markalarının, kökeninde Koska semtindeki bir dükkânda başlamış olduğunu belirtirken, bugün sektörün önde gelen isimlerinden biri haline geldiklerini söyledi. Şu anda 75 ülkeye ihracat yaptıklarını, kısa vadede bu sayıyı 100’e çıkarmayı hedeflediklerini belirten Dindar, üretimlerinin %25’ini yurtdışına sattıklarını kaydetti.
Yeni üretim tesislerine taşınma sürecinde olduklarını söyleyen Dindar, Esenyurt Kıraç‘taki tesislerine yıl sonunda taşınacaklarını, kapasiteyi %50 artırarak daha önce giremedikleri pazarlara yönelmeyi amaçladıklarını belirtti. Dördüncü kuşak yönetici olarak şirketin stratejilerini şekillendiren Dindar, gelecek nesillerin de işin içinde yer almaya başladığını ifade etti.

Kadir Emin Dindar‘ın açıklamasına göre Koska-Merter Helva, toplam üç üretim tesisinde yıllık yaklaşık 20.000 ton üretim kapasitesine sahip. İstanbul Avcılar ve Esenyurt Kıraç‘taki tesislerin yanı sıra Kütahya Simav‘daki fabrika, 400’ün üzerinde ürün çeşidi üretiyor. Özellikle tahin, pekmez, lokum gibi geleneksel tatların yanı sıra diyabetik, organik ve şeker ilavesiz ürün grupları da bulunuyor.
Yeni çıkan ürünlerden Koştat markalı atıştırmalıklar, gluten, ilave şeker ve koruyucu içermemesiyle büyük ilgi gördü. Çikos adlı ürün ise tahin, fındık ve çikolata karışımından oluşuyor. Dindar‘ın sözlerine göre, “Özellikle gençlerin ve çocukların sağlıklı beslenmeleri konusunda hassasiyetimiz yüksek ve bu ürünün de çok iyi bir alternatif olacağını düşünüyoruz.”
Koska-Merter Helva Yönetim Kurulu Üyesi Kadir Emin Dindar, Türkiye genelinde tahin helvasının her bölgede sevilerek tüketildiğini, Koska-Merter Helva olarak helva, tahin ve diğer ürünlerde kaliteye önem verdiklerini söyledi. Özellikle bayram ve yaz sezonlarında bazı ürünlerde talep artışı görüldüğünü belirtti. “Helva en çok tercih edilen ürünlerimiz arasında” diyen Dindar, her damak tadına uygun ürünlerle tüketici ihtiyaçlarına yanıt verdiklerini ifade etti.
Şirketin sürdürülebilirlik konusuna da önem verdiğini belirten Kadir Emin Dindar, “Gelecekte markaların sürdürülebilirlik ve toplumsal sorumluluk konularında daha fazla liderlik rolü üstleneceğine inanıyoruz” dedi. Çevresel etkileri azaltmak ve sürdürülebilir uygulamaları entegre etmek gibi konuların öncelikli olduğunu vurguladı. Bu yılki yatırımlarla ilgili olarak, iki yıldır planlanan üretim hatlarını tamamlayıp yeni tesislerine geçeceklerini ve kapasitelerini %50 artırmayı planladıklarını belirtti.
Seyahate olan ilgisini dile getiren Emin Dindar, iş yoğunluğu arasında seyahat ederek farklı kültürleri tanımaya çalıştığını belirtti. Dindar, “Bu yüzden yoğun iş tempomun içinde bulduğum her fırsatta arkadaşlarım ve ailemle farklı yerlere gitmeye çalışıyorum” dedi.
Koska-Merter Helva Yönetim Kurulu Üyesi Kadir Emin Dindar, şirketin gelecekteki stratejilerinde dürüstlük ve iş ahlakının ön planda olduğunu ifade ederek, “Her zaman dürüst ol ve yaptığın işin en iyisini yap” ilkesinin, iş ve özel yaşamda kendisine yol gösterdiğini söyledi.