Klarity Intelligence Inc., belge zekası alanında faaliyet gösteren bir girişim olarak, bugün itibarıyla 70 milyon dolarlık yeni bir finansman turunu başarıyla tamamladığını duyurdu. Bu tur, Nat Friedman ve Daniel Gross liderliğinde gerçekleştirildi.
Önceki 18 milyon dolarlık yatırımın yapıldığı 2022’nin Ocak ayını takip eden bu Seri B turu ile şirketin toplamda elde ettiği fon miktarı 90 milyon dolardan fazlaya ulaştı. Bu bilgi, The Information’da yer alan bir rapora göre verildi.
Günümüzde birçok girişimin büyük bütçeli finansman turları gerçekleştirdiği bir ortamda Klarity, jeneratif yapay zeka teknolojisinden yararlanıyor. Şirket, sözleşmeler ve iç kayıtlar gibi yapılandırılmış ve yapılandırılmamış dokümanlardaki verileri işleyerek işletmelere bu belgelerde gizli kalmış yararlı bilgileri sunmayı amaçlıyor.
Klarity‘nin açıklamasına göre, günümüzde işletmelerin büyük bir çoğunluğu hala, sipariş işleme, faturalandırma ve gelir tanıma gibi süreçler için gerekli bilgileri elde etmek amacıyla dokümanları elle inceleme gibi zahmetli, tekrarlayan ve manuel süreçlerle mücadele ediyor. Bu işlemler, çalışanların belgelerdeki verileri sistemlere eşleştirmelerini ve şirket hesaplarını dengelemek için gerekli hesaplamaları ve doğrulamaları yapmalarını gerektiriyor.
Şirket, bu tür görevleri özellikle Hindistan ve Filipinler gibi ülkelerden serbest çalışanlara yaptırarak 300 milyar dolarlık bir dış kaynak kullanımı endüstrisinin doğmasına yol açan bu emek yoğun sürecin, artık Klarity‘nin platformu sayesinde otomatize edilebileceğini belirtiyor.
Klarity‘nin açıklamasına göre, yazılım-hizmet olarak sağlanan platformu, belgelerden bilgi çıkarma sürecini otomatize ederek çalışanları işlerinin en zahmetli yönlerinden kurtarıyor. Şirket, en gelişmiş doğal dil işleme ve bilgisayarlı görü artımlı modelleri, ayrıca makine öğrenimi tekniklerini kullanarak, insanların yapabildiği kadar iyi belgeleri anlayabiliyor.
Son büyük finansman turundan bu yana önemli bir ivme kazanan Klarity, DoorDash Inc. ve CrowdStrike Holdings Inc. gibi müşteriler ekleyerek onlara işletme giderlerini azaltma, gerçek zamanlı doküman işleme ve daha iyi uyum sağlama gibi faydalar sunuyor. Sonuç olarak, bu tür işlemleri hala manuel olarak yapanlara kıyasla “katbekat daha yüksek verimlilik” gösteren insan ekipleri bulunuyor. Bu, müşterilerinin araştırma ve geliştirme ile pazara sunma operasyonlarına daha fazla zaman ve para yatırmalarına olanak tanıyor.
Şirket, bugünkü turdan elde edilen fonları mühendislik, ürün ve pazara sunma çabalarına odaklanarak ekiplerini genişletmek için kullanmayı planladığını belirtti. Uzun vadeli hedefleri, müşteri tabanını büyütmek ve insan benzeri kalitede iş süreçlerini otomatize edebilecek daha fazla araç geliştirmeyi hızlandırmak.
Kurucu ortak ve Baş Teknoloji Sorumlusu Nischal Nadhamuni, şirketin jeneratif yapay zekaya tam anlamıyla yatırım yapma kararının ürünlerini dönüştürdüğünü belirtti: “Doküman işleme görevlerinde %85’in üzerinde geçiş oranları elde ettik ve daha önce sadece insanlar tarafından yapılan süreçler için otomasyonu mümkün kıldık.”