Kerevitaş, 2023 yılı finansal sonuçlarını Kamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) açıkladı. Kerevitaş‘ın elde ettiği finansal sonuçlar, Ar-Ge, inovasyon ve sürdürülebilirlik odaklı büyüme performansının devam ettiğini gösterdi. 2023 yılında Kerevitaş, 3.8 milyar TL brüt kar ve 2.16 milyar TL FAVÖK elde etti. Şirketin ihracat rakamları ise 2.2 milyar TL olarak gerçekleşti.
Kerevitaş bünyesinde faaliyet gösteren SuperFresh, 2023 yılında yüzde 42 ciro pazar payıyla dondurulmuş gıda ve konserve alanındaki liderliğini sürdürdü. SuperFresh, 2023 yılında yenilikçi lansman, relansman ve kanala özel 44 adet yeni ürün sundu. Kerevitaş, dondurulmuş unlu mamuller konusunda lider olan Donuk Fırıncılık Ürünleri A.Ş. şirketini satın alarak büyümesine devam etti. Ayrıca, Türkiye paket ve kase margarin pazarlarında yüzde 100 marka bilinirliğine sahip Bizim Yağ ve Teremyağ gibi önemli markalarıyla 2022 yılına göre +1,3 puan artışla yüzde 65,6 ciro payı elde ederek pazardaki liderliğini pekiştirdi.
30 yılı aşkın süredir Ona markasıyla Ortadoğu ve Orta Asya pazarlarında tüketici margarini kategorisinde lider konumda bulunan Kerevitaş, 2023 yılı TÜİK verilerine göre Türkiye’nin yağ ihracatının yüzde 34’ünü tek başına gerçekleştirdi.
SuperFresh, ‘SuperFresh Bi’Yolculuk’ iletişim kampanyasıyla kategoride bir ilki gerçekleştirerek tüketicilerine dondurulmuş gıdanın tarladan tabaklara ulaşan yolculuğunu tüm ayrıntılarıyla anlattı. Bu kampanya, başarılı iş sonuçlarına ek olarak global ve lokal toplam 8 ödüle layık görüldü. SuperFresh Mac & Cheese Topları ve SuperFresh Kumpir Topları, Marketing Türkiye’nin “Yılın İnovatif Ürünleri Araştırması” kapsamında ‘2023 yılının en inovatif ürünleri’ ödülüne layık görüldü.
Paket margarin pazarında en çok tüketilen, en çok haneye giren ve en sadık tüketiciye sahip markalı ürün olan Ülker Bizim Yağ, yüzde 32 ciro payı ile paket pazarındaki liderliğini 2023 yılında da pekiştirdi. Tereyağı lezzeti segmentinin kurucusu ve pazarın en inovatif markası olan Ülker Teremyağ, kase margarin pazarında 2023 yılında +5 puan pay kazanarak yüzde 47,4 ciro payı ile liderliğini tüm kanallarda pekiştirdi.
Kerevitaş CEO’su Mert Altınkılınç, 2023 yılı finansal sonuçlarını değerlendirirken, “Ar-Ge ve inovasyona yaptığımız yatırımlar ciro artışımızda itici bir rol oynadı” ifadelerini kullandı. Altınkılınç, Kerevitaş olarak sürdürülebilirlikten ihracata, güçlü finansal performanstan çevik yönetim yapısına kadar her alanda gelişmeye, büyümeye ve ülkeye katma değer sağlamayı hedeflediklerini belirtti. Bu hedef doğrultusunda, sürdürülebilir ve inovatif büyüme stratejileriyle Türkiye’de dondurulmuş gıda ve konserve iş alanında dünya genelinde 5 kıtada 50’den fazla ülkeye ihracat gerçekleştirerek ürünlerini küresel pazarlarda başarıyla konumlandırdıklarını ifade etti. Ayrıca, 2023 yılını başarıyla tamamlamanın gururunu yaşadıklarını ve sektörde etki ettikleri geniş ekosistemde dönüştürücü bir rol üstlendiklerinin bilinciyle tüm paydaşlarının beklentilerini karşılamak ve uzun vadeli değer oluşturmak için kararlılıkla çalışmaya devam edeceklerini söyledi.
Kerevitaş‘ın 2023 yılı finansal sonuçları, şirketin Ar-Ge, inovasyon ve sürdürülebilirlik konularındaki kararlılığını ve bu alanlarda yaptığı yatırımların geri dönüşünü net bir şekilde ortaya koymaktadır. Şirket, güçlü finansal performansıyla sektördeki liderliğini pekiştirirken, küresel pazarlarda da başarılı bir şekilde varlık göstermeye devam etmektedir.