Yapay zeka alanında faaliyet gösteren ve hastaların doktorlarla görüşmeden önce bir sohbet robotu kullanmasını sağlayan K Health, Marcelo Claure‘nin Claure Group‘unun öncülüğünde gerçekleştirilen bir sermaye artırımı turunda 50 milyon dolar topladı. K Health CEO’su Allon Bloch tarafından yapılan açıklamada, yatırımlara Royalty Pharma Plc kurucusu Pablo Legorreta ve mevcut yatırımcılar Mangrove Capital Partners, Valor Equity Partners ve Atreides Management LP‘nin de katıldığı belirtildi.
Bu işlem, New York merkezli K Health‘i yaklaşık 900 milyon dolar değerine ulaştırdı. İsminin açıklanmasını istemeyen kaynaklar, bu bilginin gizli tutulduğunu belirtti. Bloch, “Amerika’da sigortalı nüfusun yaklaşık yarısı sağlıklarını iyi yönetemiyor çünkü düzenli birinci basamak sağlık hizmetine sahip değiller — yeterli sayıda doktor yok ve randevu almak zor” dedi.
Elde edilen finansmanın, şirketin yapay zekasını geliştirmek ve ABD genelinde büyümeyi sağlamak için kullanılacağını belirten Bloch, bu sürecin ek sağlık sistemleri ile entegrasyonu da içereceğini ifade etti.
Eski SoftBank Group Corp. yöneticisi Claure, Harvard Dijital Veri Tasarım Enstitüsü’nün danışma kurulunda eş başkan olarak görev yapmaktadır. Claure, yapay zekanın nispeten hızlı bir şekilde etkili olabileceği alanları araştırırken, sağlık hizmetlerinin en ön sırada yer aldığını belirtti.
Claure, “Yapay zeka konusunda çok fazla abartı var, hangi girişimlerin fayda sağlayacağını ve dünyanın problemlerini çözebileceğini anlamak zor” dedi. K Health‘in somut ilerlemeler kaydettiğini belirten Claure, bu girişimin doktorların kişiselleştirilmiş teşhis ve tedavi planları yapmalarına yardımcı olan bir “yardımcı pilot” gibi çalıştığını söyledi. Claure, startup’ın Mayo Clinic ve Maccabi Healthcare Services‘den anonimleştirilmiş hasta verilerini kullanması ve elektronik sağlık kayıtları ile entegrasyonu sayesinde dikkatini çektiğini belirtti. “Birinci basamak hekimler sağlık hizmetleri ekosisteminin anahtarlarıdır, her şey burada başlar” dedi Claure. “Doktorlar daha verimli olabilirlerse, daha fazla hastayı görebilirler.”
K Health, 2016 yılında kuruldu ve platformuna 2019’da doktorları ekledi. O zamandan bu yana 3 milyondan fazla hasta ziyareti gerçekleştirdi. Kullanıcılar, akut sorunlar, hipertansiyon, tiroid ve diyabet gibi kronik durumların yönetimi veya önleyici tedaviler için K Health‘e başvuruyorlar. Bloch, “Bir düğmeye tıklayarak, bir hasta ve tıbbi kayıtları doktorun önünde olabilir” dedi.
K Health, 48 eyalette faaliyet göstermekte ve Cedars-Sinai, Elevance Health Inc. ve UnitedHealthcare gibi kurumlarla ortaklıklar yürütmektedir. Sigortasız hastalar için tek seferlik bir ziyaret 73 dolar veya sınırsız üyelik için aylık 49 dolar ücret almaktadır. Platform günde yaklaşık 2.000 hasta ile çalışmaktadır.
Şirket henüz kâr etmiyor, ancak gelecek yıl kâra geçmesi bekleniyor. Bloch, gelecekte bir halka arz planladığını belirtti ancak henüz zamanlamanın kesinleşmediğini ifade etti. Bloch, “Eğer bunu doğru yaparsak, insanlar daha düşük maliyetle kişiselleştirilmiş birinci basamak sağlık hizmetlerine daha iyi erişim sağlayacak” dedi.
Ancak, yapay zekanın tıbbi teşhislerde kullanılmasıyla ilgili yaygın endişeler de bulunmaktadır. 2021 yılında Nature Medicine’de yayınlanan bir çalışma, göğüs röntgenlerine uygulanan yapay zeka algoritmalarının kadınlar, siyahi ve Hispanik hastalar ve Medicaid’deki hastalar için yetersiz teşhisler koyduğunu ortaya koydu.
Ayrıca, hastalar doktorlarının teşhislerinde yapay zekayı kullanmalarına da şüpheyle bakıyorlar. Pew Research Center’ın 2023 yılında yaptığı bir ankete göre, yetişkinlerin %60’ı doktorlarının teşhis koyarken yapay zekaya güvenmelerinden rahatsız olacaklarını belirttiler.