Jollibee Foods, Güney Kore’nin Compose Coffee şirketinde çoğunluk hissesini almak için 340 milyon dolarlık bir anlaşma imzaladı. Filipinler‘in en büyük fast-food zinciri olan Jollibee, bu satın alma ile yurt dışı genişlemesine devam ediyor. Şirket, gelecekteki şube ağının büyük bir kısmının yurt dışında olacağını belirtti.
Jollibee‘nin iştiraki olan Jollibee Worldwide Pte, Compose Coffee‘nin %70 hissesini 238 milyon dolara satın alacak. Ayrıca, Jollibee‘nin çoğunluk hissesine sahip olduğu Titan Fund da %5’lik bir hisse alacak. Kalan %25’lik hisse ise özel sermaye şirketi Elevation tarafından tutulacak.
Jollibee‘nin piyasa değeri 4,29 milyar dolar olan hisseleri, Salı günü %0,44 artış göstererek, genel piyasa endeksindeki %0,62’lik düşüşü geride bıraktı. Manila‘da bulunan yatırım bankası China Bank Capital‘in genel müdürü Juan Paolo Colet, bu anlaşmayı “Jollibee’nin küresel ayak izini genişletmek ve umut verici pazarlarda cazip fırsatlardan yararlanmak için iyi bir hamle” olarak nitelendirdi. Colet ayrıca, bu satın almanın uzun vadede hisse sahiplerine değer katacağını ve nakit getirisinin olumlu olacağını belirtti.
Compose Coffee, tamamı franchise olan 2.470 mağazaya sahip ve borçsuz bir bilançoya sahip olmasıyla dikkat çekiyor. Jollibee, bu anlaşma ile küresel mağaza ağını 10.000’e çıkaracak. Şirket, yatırımın Güney Kore‘ye erişim sağlayacağını ve bu ülkenin kişi başına kahve tüketiminde dünya genelinde üçüncü sırada olduğunu belirtti.
Busan‘da 2014 yılında kurulan Compose Coffee ve kavurma tesisi, iyi nakit getirileri ve kar marjları ile dikkat çekiyor. Jollibee, bu satın alma ile hem küresel ağını genişletmeyi hem de mevcut müşteri tabanını artırmayı hedefliyor. Şirket, daha önce 2019 yılında zarar eden Coffee Bean & Tea Leaf‘i 100 milyon dolara satın alarak önemli bir adım atmıştı.
Şirketin popüler ürünleri arasında tatlı tarzda spagetti, hamburger ve kızarmış tavuk yer alıyor. Jollibee, Filipinler‘de McDonald’s ve Yum Brands‘e ait KFC‘yi geride bırakarak baskın bir konumda bulunuyor.
Bu önemli anlaşma, Jollibee‘nin yurt dışı pazarlarda daha güçlü bir varlık göstermesine ve büyüme stratejilerini sürdürmesine olanak tanıyacak. Anlaşma, şirketin küresel hedeflerine ulaşma yolunda attığı önemli bir adım olarak değerlendiriliyor.