Jimmy Key, moda sektöründeki dijital dönüşümü hızla benimseyerek online satışlarda büyümeyi hedefliyor. Şirketin Yönetim Kurulu Başkanı Elvan Ünlütürk, 2024 yılında toplam satışlardaki online paylarını yüzde 20’ye çıkarmayı planladıklarını açıkladı.
Dünya genelinde dijitalleşmenin hızla arttığı bir dönemde, Jimmy Key, 68 mağazası ile birlikte online satış kanallarında da büyümeyi hedefliyor. Şirketin Yönetim Kurulu Başkanı Elvan Ünlütürk, “Şu an 68 olan mağaza sayımızı orta vadede de 100’e çıkarmayı hedefliyoruz. Bu hedefle birlikte online kanallarda da büyüyeceğiz. 2024 sonunda 18 pazaryerinde, 30 ülkede ürünlerimizi satabilmeyi hedefliyoruz ve bunun için yoğun çalışmalar içerisindeyiz. Romanya, Bulgaristan ve Macaristan’da lokal pazarlar ile satışlarımız başladı. Asya’da ise Filipinler, Endonezya, Malezya, Singapur, Hong Kong ve Tayvan’da satışlarımız sürerken, Birleşik Arap Emirlikleri, Bahreyn, Umman, Kuveyt ve Katar’da da Ocak 2024 itibariyle satışlarımız başlayacak.” dedi.
Yeni açılan mağazaların yanı sıra online satışlarda da büyümeyi hedefleyen Ünlütürk, şu anda toplam satışların yüzde 10’unun online kanallar aracılığıyla gerçekleştiğini belirtti. Hedeflerinin, bu oranı 2024 sonunda yüzde 20’ye çıkarmak olduğunu vurgulayan Ünlütürk, “E-ticaret sınırları olmayan bir satış kanalı ve doğru bir dijital pazarlama ile tüm kitlelere ulaşabilirsiniz. 2023 yılında online müşterilerimiz ortalama 1.53 kez sitemizden alışveriş yaptı. E-ticarette kadın müşteri oranımız yüzde 99, yaş aralığı 30-45, ağırlık ortalamada ise müşteri yaşımız 38” şeklinde konuştu.

Jimmy Key’in dijital stratejisinde öne çıkan bir diğer önemli nokta da uluslararası pazaryerlerinde varlık göstermektir. 2024 sonunda 18 farklı pazaryerinde, 30 ülkede ürünlerini satmayı planlayan şirket, bu konuda yoğun çalışmalar yürütüyor. Romanya, Bulgaristan ve Macaristan gibi ülkelerde lokal pazarlarda satışlarına başlayan Jimmy Key, Asya’da da Filipinler, Endonezya, Malezya, Singapur, Hong Kong ve Tayvan’da varlığını sürdürüyor. Ayrıca, Birleşik Arap Emirlikleri, Bahreyn, Umman, Kuveyt ve Katar gibi ülkelerde 2024 başında satışlarına başlamayı planlıyor.
Ünlütürk, “Şu anda toplam satışlar içinde online satış oranı yüzde 10. Hedefimiz bu yüzde 10’luk payı, 2024 sonunda yüzde 20’ye çıkarabilmek. Satışların yüzde 20’sini online tarafa çekebilmek için oldukça iddialı bir hedef belirledik. E-ticaret sınırları olmayan bir satış kanalı ve doğru bir dijital pazarlama ile tüm kitlelere ulaşabilirsiniz. 2023 yılında online müşterilerimiz ortalama 1.53 kez sitemizden alışveriş yaptı. E-ticarette kadın müşteri oranımız yüzde 99, yaş aralığı 30-45, ağırlık ortalamada ise müşteri yaşımız 38” şeklinde konuştu.
Jimmy Key’in dijital stratejisi, online alışverişte büyümekle kalmayıp aynı zamanda uluslararası pazaryerlerinde de geniş bir varlık göstermeyi hedefliyor. Şirketin 2024 planları arasında Romanya, Bulgaristan ve Macaristan gibi ülkelerdeki lokal pazarlarda satışların başlaması ve Asya’da Filipinler, Endonezya, Malezya, Singapur, Hong Kong ve Tayvan’da satışların sürdürülmesi bulunuyor. Ayrıca, 2024 başında Birleşik Arap Emirlikleri, Bahreyn, Umman, Kuveyt ve Katar gibi ülkelerde de online satışlara başlamayı planlıyor.
Jimmy Key’in online stratejisinin bir diğer odak noktası da müşteri segmentasyonu ve hedef kitlesi. Elvan Ünlütürk, “E-ticarette kadın müşteri oranımız yüzde 99, yaş aralığı 30-45, ağırlık ortalamada ise müşteri yaşımız 38” şeklinde konuştu.