Milano merkezli, yapay zeka tabanlı sanal asistanlar geliştiren indigo.ai, 10 milyon avroluk Seri B turunu tamamladı. Yatırım, finans ve varlık yönetimi alanında faaliyet gösteren bağımsız bir grup olan Azimut Group tarafından sağlandı. Azimut, başta İtalya, ABD, Türkiye, Brezilya, Avustralya ve Singapur olmak üzere birçok ülkede finansal ürünlerin yönetim ve dağıtımında aktif bir şirketler grubuna sahip.
Azimut Holding CEO’su Giorgio Medda, bu yatırımla ilgili yaptığı açıklamada, “Gelişmekte olan pazarları ve sektörleri dönüştürme kapasitesine sahip yenilikçi projeleri desteklemek amacındayız. indigo.ai, ölçeklenebilir ve etkili teknoloji çözümleri geliştirme yeteneğini gösteren bir ekip ile bu hedefimize tam anlamıyla uyuyor” dedi. Bu yatırım, Ocak 2024’te Vedrai Group’tan alınan 2,5 milyon avroluk fonun ardından geldi. Şirket, 2024 mali yılı sonunda yıllık tekrarlayan gelirlerinde %88’lik bir artış bildirdi.
Yeni yatırım, şirketin hem İtalya pazarında konsolidasyon stratejilerini sürdürmesini hem de yeni uluslararası pazarlara açılmasını hedefliyor. Bununla birlikte indigo.ai, şirketin bir sonraki gelişim aşamasını destekleyecek bir Danışma Kurulu oluşturdu. Kurul üyeleri arasında Gianluca Ferranti, Luigi Maria Fierro, Federica Pasini, Carlo Mammola ve Giuseppe Stigliano yer alıyor. Bu uzmanlar, pazar stratejileri, ortaklıklar ve insan kaynakları konularında yönetime katkı sağlayacak.
Vedrai ve indigo.ai Başkanı Michele Grazioli, “Bu yatırım turu, sadece bir dönüm noktası değil, üç yıl önce oluşturduğumuz ortak vizyonun bir parçası. Bizi belirsiz geleceğe hazırlayan ileri teknolojilere yatırım yapmaya devam ediyoruz” ifadelerini kullandı.
indigo.ai ve Yapay Zeka Tabanlı Sanal Asistanlar
2016 yılında Gianluca Maruzzella, Enrico Bertino, Marco Falcone, Andrea Tangredi ve Denis Peroni tarafından kurulan indigo.ai, şirketlerin müşterileriyle daha etkili ve empatik iletişim kurmasını sağlamak amacıyla yapay zeka teknolojilerini kullanıyor.
indigo.ai CEO’su Gianluca Maruzzella, “Bu operasyonla pazar konumumuzu sağlamlaştırabilir ve iş geliştirme ile teknoloji alanında daha fazla yatırım yapabiliriz. Amacımız, sürdürülebilir ve kârlı bir modelle müşteri deneyimini dönüştürmek” dedi. Şirketin sunduğu sanal asistanlar, farklı sektörlerde müşteri ilişkilerini iyileştirmeyi, sadakati artırmayı ve iş performansını güçlendirmeyi hedefliyor. Enel, Santander Consumer Bank, Lavazza, Bayer ve Telepass gibi önemli müşterilere hizmet veren şirket, son dönemde DentalPro, Opyn, Università Bocconi, Consorzio Netcomm ve Pensionati.it ile de iş birliği yaptı.
2024 yılında başlatılan Ortaklık Programı, büyük şirketlerin teknoloji seçimlerinde rehberlik eden sistem entegratörleri ve organizasyonlarla iş birliğini kapsıyor. 2025 yılı için planlar arasında, yapay zeka teknolojisinin daha da geliştirilmesi, yeni çözümler sunulması ve müşteri hizmetleri ile CRM platformlarına entegrasyon bulunuyor. Maruzzella, bu yatırım sayesinde “Dijital dönüşümün her seviyede kurumların yapısını yeniden tanımladığı bu süreçte, yapay zeka ajanlarıyla oluşturulan dijital iş gücüne odaklanacağız” açıklamasını yaptı.