İstanbul, teknoloji ve sanatın kesişme noktasında yepyeni bir etkinliğe ev sahipliği yapmaya hazırlanıyor. 2-5 Mayıs tarihleri arasında Atatürk Kültür Merkezi (AKM)‘de düzenlenecek olan İstanbul Dijital Sanat Festivali (İDAF), dördüncü edisyonuyla sanatseverleri bir araya getirecek. Bu yıl, Rahim Ünlü‘nün küratörlüğünde hazırlanan oyun bölümü, “Mümkün Olanın İmkansızlığı ve Bir Paradoksun Nacizane Hakikati Hakkında” başlığı altında, video oyunları ve sanal gerçeklik teknolojileri üzerinden avatar kavramını farklı boyutlara taşıyacak etkileşimli deneyimler sunacak.
Festivalin oyun bölümü, algılanan gerçekliği ve avatar tanımının tarihsel sürecini sorgulayan interaktif bir sanat deneyimi vadediyor. Ziyaretçiler; gerçeklik ile sanal gerçeklik, kimlik ile oyun, insan ile avatar kavramları arasındaki ilişkileri ödüllü ve interaktif eserler aracılığıyla keşfedecekler. Sergi, bu yıl 11 etkileşimli deneyimle ziyaretçilerini avatar deneyiminin farklı boyutlarını keşfetmeye davet ediyor.
Öne çıkan deneyimlerden biri, Unfocus Studio ve metaverse platformu The Sandbox iş birliği ile hayata geçirilen Goddexx: The Cyber Myth deneyimi. Festivalde ilk kez sergilenecek olan bu deneyim, metaverse ve fiziksel dünya arasında köprüler kurarken, kuantum bilgisayarlar ve klonlama temalarını oyunlaştırılmış bir sanat deneyiminde işliyor.

Bir diğer dikkat çekici eser, 2023 VR Art Prize sahibi Mohsen Hazrati‘nin QQQ adlı yeni eseri. Sanatçının kendi hayatından ilham alarak yarattığı bu etkileşimli dijital sanat instalasyonu, ziyaretçilerin sesleriyle kontrol edebilecekleri bir arabanın yıkımını konu alıyor ve festivalde ilk kez sergilenecek.
Festival, ayrıca Taisu Project‘i de sanatseverlerle buluşturacak. Japonya merkezli stüdyo UneMeta iş birliği ile hayata geçirilen bu uluslararası yapım, bilimkurgu ve fantastik temalı dört hikayeyi bir araya getirerek izleyicilere unutulmaz anlar yaşatmayı vaat ediyor.
İstanbul Dijital Sanat Festivali’nin bu yılki sponsorları arasında Anadolu Ajansı, Turkish Airlines, Turk Telekom, İTÜ, Bahçeşehir Koleji, Tosyalı Holding, Sultangazi Belediyesi, Aydın Tekstil, Eataly, Sofitel İstanbul, DİSAD, ON TV, ARTtv, Power App, FH İletişim, Adintrection, Gauss, Narbulut, Renosans, Meta Yapı, Sustainable, Meet, Radiance VR, Unemeta, Unfocus ve Daima İstif Makinaları yer alıyor.
İstanbul Dijital Sanat Festivali, teknoloji ve sanatın harmanlandığı bu benzersiz deneyimle, sanatseverleri İstanbul‘un kalbinde, AKM‘de bir araya getirmeye hazırlanıyor. Bu özel etkinlik, sanal ve fiziksel dünyalar arasındaki sınırları aşan bir sanat deneyimi sunmayı amaçlıyor.