Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi, kırtasiye ve ofis sektörünün önde gelen etkinliği İstanbul Kırtasiye Ofis Fuarı‘na ev sahipliği yapmaya bu yıl da devam ediyor. Tüyap Fuarcılık Grubu ve Tüm Kırtasiyeciler Derneği (TÜKİD) iş birliğiyle düzenlenen fuar, sekizinci yılında kapılarını ziyaretçilere açtı. Fuar, 2 Mart’a kadar sürecek olup, kırtasiye sektöründen birçok profesyoneli bir araya getiriyor.
Tüyap Fuarlar Yapım AŞ Genel Müdürü İlhan Ersözlü, etkinliğin her geçen yıl daha fazla ilgi çektiğini ve bu yıl 85 farklı ülkeden, yurt içinden ise 75 ilden toplamda 7 bine yakın online kayıt yaptıran sektör profesyonelinin fuarı ziyaret edeceğini belirtti. Ersözlü, “İlk kez 2017’de, 3 salonda, 10 bin metrekare alanda düzenlemeye başladığımız fuar, bu yıl 5 salonda, toplam 16 bin metrekare alanda ziyarete açıldı. Fuarımızın tüm sektör için bol kazançlı olmasını diliyorum.” ifadelerini kullandı.

Fuarın büyüklüğü ve katılımcı çeşitliliği, Türk kırtasiye sektörünün uluslararası alandaki gücünü ve itibarını artırmayı hedefliyor. Avrupa standartlarında üretim yapan katılımcı firmalar, fuarın dikkat çeken unsurları arasında yer alıyor.
TÜKİD Başkanı Vecdet Fehmi Şendil, fuarın marka değerinin her geçen yıl arttığını ve sektörün lider firmalarının bir araya gelerek en yeni ürünlerini sergilediğini belirtti. Şendil, “Sektördeki en yeni trendleri ve son gelişmeleri yakından görme fırsatı bulacak misafirlerimiz, dünyanın dört bir yanından gelen ziyaretçilerimizin sektöre sahip çıkarak bu en büyük buluşmayı yerinde takip etmeleri.” açıklamalarında bulundu.
Fuarda, 198’i yerli ve 12’si yabancı olmak üzere toplam 20 ülkeden 242 firma, 32 temsilci ve 323 marka yer alıyor. Avusturya, Belarus, Belçika, Birleşik Arap Emirlikleri, Çin, Çekya, Danimarka, Fransa, Gürcistan, Almanya, Hindistan, Endonezya, İran, İtalya, Japonya, Hollanda, Kore Cumhuriyeti, İspanya, Tayvan ve İngiltere gibi çeşitli ülkelerden katılımcıların yer aldığı fuar, kırtasiye ve ofis dünyasının yeniliklerini sergiliyor.
Kırtasiye, yazı, ofis ve hobi malzemeleri, lisanslı ürünler, oyuncak ve hediyelik eşyaların yanı sıra animasyonlu ahşap puzzle ve yaratıcı ürünler gibi inovatif ürünler, fuarın ziyaretçilere sunduğu çeşitliliği gösteriyor. Bu yıl ilk defa, ziyaretçiler salon 7 içerisinde oluşturulan etkinlik alanındaki 2 bin parçalık puzzleı tamamlayarak zaman geçirebilecekler. Fuar, perakende satışın yapılmadığı ve 15 yaş altı misafirlerin ziyaretçi olarak kabul edilmediği bir ortam sunuyor.
İstanbul Kırtasiye Ofis Fuarı, sektörün global pazardaki yerini güçlendirmeye yönelik önemli bir platform olarak, katılımcı ve ziyaretçilere iş odaklı bir fuar ortamı sunmayı sürdürüyor. Fuarın her yıl ağırladığı ziyaretçi sayısının ve ülke çeşitliliğinin artması, Türk kırtasiye sektörünün uluslararası alanda nasıl bir yer edindiğinin de bir göstergesi.