Gülsha markasının kurucusu Gülşah Gürkan, Isparta gülünden ilhamla kurduğu şirketi 1000’in üzerinde satış noktasına ulaştırdı.
İhracat odaklı büyüyen Gülsha, 23 ürüne ulaştı
Gülsha markasının arkasında yer alan isim olan Gülşah Gürkan, küçük yaşlardan itibaren Isparta’daki gül tarlalarında geçirdiği zamanın, bugün global çapta büyüyen kozmetik işine temel oluşturduğunu ifade ediyor. 1965 yılından bu yana uluslararası parfüm ve kozmetik markalarına gül hammaddesi tedarik eden aile geleneğini sürdüren Gürkan, bu deneyimi farklı bir boyuta taşıyarak Gülsha markasını hayata geçirdi. Markanın temelini oluşturan Rosa damascena türü gülden elde edilen yağ ve su bazlı ürünler, Fransa’da geliştiriliyor ve Türkiye’de üretilerek dünya pazarına sunuluyor.
Uzakdoğu’dan sonra sırada Orta Doğu ve Rusya var
Gülsha ürünleri bugün Türkiye genelinde 400’ün üzerinde dermokozmetik bayi eczanede, Sephora mağazalarında ve tüm duty free mağazalarında satışa sunuluyor. Online satışın yanı sıra ihracat da büyümenin temel taşlarından birini oluşturuyor. Çin, Hong Kong ve Amerika gibi pazarlarda 1000’in üzerinde satış noktasına ulaşan marka, bu yıl itibarıyla Orta Doğu ve Rusya pazarlarına açılmaya hazırlanıyor. Şirketin cirosunun yüzde 50 ila 70’lik kısmı ihracattan sağlanıyor.
Bin tonun üzerinde gül işleniyor, 1500 çiftçiyle çalışılıyor
Markanın hammaddesi olan Isparta gülü, yerel üreticilerle kurulan iş birliğiyle elde ediliyor. Her yıl bin tonun üzerinde gül işleyen firma, 1500 çiftçiyle birlikte çalışıyor. Artan taleple birlikte, gül hammaddesi üretim kapasitesini artırmak amacıyla yeni bir yatırım da gerçekleştirilmiş. “Hammadde tarafında dünya kozmetik devlerinin talepleriyle ihracatımızı yüzde 50 oranında artıran yeni bir yatırım yaptık” ifadesiyle bu süreci özetleyen Gülşah Gürkan, bu yıl içinde iki yeni ürünü daha piyasaya sunacaklarını belirtiyor.
Gül suyu ürün ailesiyle farklı bir kategori oluşturuldu
Markanın en çok bilinen ürün ailesi gül suyuna dayanan formüllerden oluşuyor. Bu kategorideki ürün çeşitliliği artırılırken, modern şehir yaşamına adapte edilmiş ürünler de geliştiriliyor. “Gülsha Güzellik Misti, aslında gül suyumuzun daha da kuvvetlendirilmiş hali” sözleriyle anlatılan bu ürün, gül suyuna ek olarak hyaluronik asit ve yüksek antioksidan içeriğiyle kolajen kaybına karşı koruma sağlıyor. Ayrıca ekranlardan yayılan mavi ışığa karşı da koruma vadeden bu ürün, geleneksel içeriğin güncel ihtiyaçlara göre yeniden yorumlandığını gösteriyor.
Global marka hedefi yerel mirasla birleşiyor
“Yola çıktığımdan bu yana amacım Isparta’dan çıkan bu eşsiz hikâyeyi global bir kozmetik markasına dönüştürmekti” diyen Gürkan, markanın temelinde Isparta’nın kadim gülcülük kültürünün yattığını belirtiyor. Girişimin ilk aşamalarında yalnızca iki ürünle yola çıkan Gülsha, bugün 23 farklı üründen oluşan bir portföye sahip.