Türkiye‘de markalar ve Influencer‘lar arasındaki iş birliklerini veriye dayalı bir şekilde yönetmeyi hedefleyen Winfluencer teknoloji girişimi, ikinci yatırım turunu başarıyla kapattı. TR Angels Anonim Şirketi, TR Angels melekleri ve Arya melekleri gibi önemli yatırımcıların katılımıyla gerçekleşen turda 10 milyon TL değerinde bir yatırım aldığını duyuran Winfluencer, İTÜ BigBang sahnesinde de dikkatleri üzerine çekmişti. 2022 yılının Aralık ayında düzenlenen etkinlikte top 20 girişim arasına girerek 2,5 milyon TL tohum yatırım ve Petrol Ofisi Kadın Girişimci Ödülü‘nü kazanmıştı.
“Pazarlamacıların yüzde 100’e yakın büyük bir bölümü Influencer Marketing’in etkili bir pazarlama biçimi olduğuna inanıyor. Mikro influencer iş birlikleri, en etkili dijital pazarlama araçlarından biri olarak öne çıkıyor. Influencer‘lar tarafından üretilen içeriklerin, marka içeriklerinden daha fazla etkileşim aldığı biliniyor. Bunun yanı sıra Z jenerasyonunun yüzde 25’i kariyerini influencer olarak yapmanın iyi bir seçenek olduğunu düşünüyor. Çok sayıda influencer’la iş birliklerini yönetmek ise ancak teknolojiyle mümkün oluyor” diyen Winfluencer Kurucu Ortağı ve CEO’su Funda Yener, girişimin temel prensiplerini ve amaçlarını net bir şekilde ortaya koyuyor.
Winfluencer‘ın sunduğu platform, markalar ve influencer‘lar arasında bir köprü görevi görüyor. Yener, “Samimi bir tavsiye kanalı olarak, daha çok mikro influencer‘ın marka kampanyalarına ulaşmasını destekliyor, markalarla aralarında köprü kuruyoruz. Influencer‘lar telefonlarına indirdikleri Winfluencer uygulaması üzerinden kampanyalara katılabiliyor, kazançlarını anlık takip ediyor. Her iki tarafı da eşit şekilde gözetiyoruz” ifadeleriyle, platformun nasıl bir çözüm sunduğunu açıklıyor.
Teknoloji ve veri analitiğinin gücünü arkasına alan Winfluencer, yapay zeka tabanlı çözümleri ile pazarlama sektöründe yeni bir dönem başlatmayı hedefliyor. Yener, “Şirket olarak, yeni nesil iş birliklerinin veriye dayalı olarak yönetilmesini sağlayan uçtan uca otomatize bir platform sunuyoruz. Yapay zeka ve veri analitiği teknolojilerini kullanarak influencer ve markaların etkileşimlerini optimize ederek daha etkili pazarlama kampanyaları oluşturulmasını hedefliyoruz. Türkiye’de büyümeyi, ardından dünyaya açılmayı planlıyoruz” şeklinde konuşarak girişimin gelecek planları hakkında bilgi verdi.
Winfluencer‘ın sunduğu şeffaf ve güvenilir platform, pazarlama ekipleri ve ajanslara satış odaklı, tekil tıklama odaklı veya uygulama indirme odaklı kampanyalarını kolaylıkla oluşturup yönetme imkanı sunuyor. Yener, “Tüm yatırımcılarımıza ve İTÜ Arı Teknokent’e teşekkür ederiz. Winfluencer Chief Communications Officer görevini yürüten ve sosyal medyanın en etkili influencer‘larından biri olan ortağımız Dila Tarkan ile kurucu ortaklarımızdan CTO’muz Okan Tübek başta olmak üzere, tüm ekip arkadaşlarıma bu yolculuğa katkıları için ayrıca teşekkür ederim” diyerek sözlerini sonlandırdı. Winfluencer‘ın başarısı, teknoloji ve pazarlama sektörlerindeki yenilikçi yaklaşımların önemini bir kez daha gözler önüne seriyor.