Huawei ve iş ortağı JAC Group, büyük elektrikli sedan modeli Maestro S800’ü resmen tanıttı. Araç, tasarımı ve teknik özellikleriyle dikkat çekiyor. Çin’de üretilecek olan bu model, hem boyutları hem de donanımıyla dünyanın en büyük seri üretim sedan modellerinden biri olarak öne çıkıyor.
Maestro S800’ün Boyutları ve Tasarımı
Maestro S800, Çin pazarındaki rakibi Nio ET9 ile benzer ölçülere sahip. Aracın uzunluğu 5.480 mm, genişliği 2.000 mm, yüksekliği 1.536 mm ve aks mesafesi 3.370 mm olarak belirtiliyor. Dış tasarımında, farklı lüks markalardan ilham alan detaylar göze çarpıyor. Ön yüz, Polestar’ı anımsatırken; büyük alaşım jantları Rolls-Royce tasarımlarını çağrıştırıyor. Arka kısmında ise Porsche Panamera’dan esinlenilmiş. Genel siluet ise Mercedes-Benz S-Serisi ile benzerlik gösteriyor.
Huawei Maestro S800 Motor ve Performans Seçenekleri
Huawei Maestro S800, iki farklı versiyonla piyasaya sürülecek: tam elektrikli (BEV) ve menzil uzatıcı destekli elektrikli (EREV).
Tam elektrikli modelde, ön aksta 160 kW ve arka aksta her biri 237,5 kW güç üreten motorlar bulunuyor. Toplamda 852 beygir gücüne sahip bu model, yüksek performans vadediyor.
Menzil uzatıcı destekli modelde ise 115 kW gücünde 1.5 turbo benzinli motor, jeneratör görevi görüyor. Bu versiyon, çift motorlu ve üç motorlu olmak üzere iki seçenek sunuyor. Çift motorlu versiyon, ön aksta 160 kW ve arka aksta 230 kW gücünde motorlara sahip. Üç motorlu versiyon ise tam elektrikli modelle aynı motor kombinasyonunu kullanıyor ve benzinli motorla birlikte toplamda 1.006 beygir gücüne ulaşıyor.
Huawei Maestro S800 Batarya ve Menzil Özellikleri
Her iki modelde de CATL tarafından üretilen nikel-kobalt-manganez (NCM) bataryalar kullanılıyor. EREV versiyonunda, 63.2 kWh kapasiteli batarya ile 272 ila 371 kilometre arasında saf elektrikli menzil sunuluyor.
Huawei Maestro S800 Fiyat Aralığı ve Satış Beklentileri
Maestro S800’ün başlangıç fiyatının 1 milyon yuan (yaklaşık 139.000 dolar) olması bekleniyor. En donanımlı versiyonun ise 1.5 milyon yuan (yaklaşık 208.000 dolar) fiyat etiketine sahip olacağı öngörülüyor. Bu fiyat aralığı, aracın premium sedan segmentine hitap ettiğini gösteriyor.
Huawei Maestro S800 Özel Teknoloji: Otonom Şarj Sistemi
Aracın tanıtımı sırasında, otonom şarj sisteminin yer aldığı bir video da yayınlandı. Bu videoda, Maestro S800’ün şarj istasyonunda kendi kendine park ettiği ve robotik bir kolun aracı otomatik olarak şarj edip işlemi tamamladığı görüldü. Bu teknoloji, elektrikli araçlarda yeni bir kullanım kolaylığı sunmayı hedefliyor.
Huawei ve JAC iş birliğiyle üretilen Maestro S800, lüks elektrikli sedan segmentine yeni bir seçenek sunarak Çin pazarında ve uluslararası alanda rekabet etmeye hazırlanıyor.