Hepsiburada, Dünya KOBİ Günü’nde küçük ve orta ölçekli işletmelere sunduğu yeni çözümlerini tanıtarak, KOBİ’leri e-ticarete taşımak için attığı adımları paylaştı. Hepsiburada Ticari Grup Başkanı Ender Özgün, Hepsiburada’nın KOBİ’ler için dijitalleşme desteği sağlayarak yerli üreticilerin ve KOBİ’lerin ürünlerini Türkiye ve dünyayla buluşturduğunu belirtti. Özgün, “Hepsiburada İş Ortağım portalındaki dönüşüm sayesinde, e-ticarete başlamak isteyen bir işletmenin 3 saat içerisinde ilk satışını yapabilmesine olanak sağlayacağız. Bu sayede önümüzdeki bir yıl içinde 100 bin işletmeyi e-ticarete taşımayı hedefliyoruz” dedi.
Hepsiburada bugüne kadar 400 bin işletmeyi e-ticaretle tanıştırdıklarını ve 5 milyon kişinin istihdamına katkı sağladıklarını aktaran Özgün, “Lojistik, reklam ve finansal teknoloji çözümlerinin yanı sıra Hepsiburada İş Ortağım Platformu ile KOBİ’lerin e-ticarete giriş bariyerlerini ortadan kaldırmayı ve e-ticaretteki başarılarını artırmayı amaçlıyoruz” diye konuştu. Özgün ayrıca, Hepsiburada ekosistemiyle KOBİ’lerin büyümesini ve isterlerse e-ihracatla yurt dışına açılmalarını sağladıklarını belirtti.
Hepsiburada’nın ilk çeyrekte sipariş adedinde yüzde 22, toplam satış hacminde ise yüzde 138 oranında büyüdüğünü ve satışların yüzde 68’inin pazaryerinden geldiğini belirten Özgün, “Dünya KOBİ Günü vesilesiyle, Türkiye’nin dört bir yanındaki küçük ve orta ölçekli işletmelerimizin başarılarını ve ekonomimize kattıkları değeri kutluyoruz. İnovasyon ve dijital dönüşüm yolculuğunda KOBİ’lerin yanında yer alarak, onların rekabet gücünü artırmalarına ve sürdürülebilir bir gelecek inşa etmelerine katkıda bulunmaktan gurur duyuyoruz” ifadelerini kullandı.
Hepsiburada, KOBİ’lerin geniş bir pazarlama yelpazesine erişimini sağlamak amacıyla yapay zekaya dayalı reklam çözümleri sunan HepsiAds platformunu kullanıyor. Özgün, “Farklı medya kanallarında reklam çözümleri sunarak, KOBİ’lerin geniş bir pazarlama yelpazesine erişimini sağlıyoruz, ürün ve mağaza görünürlüğünü artırıyoruz. Kişiselleştirilmiş pazarlama stratejileri, influencer iş birlikleri ve ürün tanıtımları gibi çeşitli reklam hizmetleriyle, müşteri erişimi ve satış artışı elde etmelerini hedefliyoruz” dedi.
Satışların devamlılığında müşteri memnuniyetinin önemini de vurgulayan Özgün, “Hızlı ve sorunsuz bir kargo süreci, e-ticarette müşteri deneyiminin en önemli unsurlarından biri. İş ortaklarımızın ürünlerini HepsiJet ile 81 ile taşıyarak pürüzsüz bir kargo denetimi sunuyoruz. Bugün HepsiJet satın alınan ürünlerin yüzde 82’sini ertesi gün teslim ediyor. Ayrıca HepsiJet ile anlaşmalı kargo fiyat avantajlarına ve rekabetçi teslimat seçeneklerine sahip oluyorlar” diye konuştu.
Ödeme çözümleri hakkında da bilgi veren Özgün, “Hepsipay ile iş ortaklarımıza ödeme ve vadelendirme hizmetleri sunarak satış süreçlerini hızlandırıyor ve kolaylaştırıyoruz. E-ticarete yeni adım atan işletmelere hızlı ve güvenli bir ödeme geçidi sunarak dijitalleşme sürecinin en önemli adımlarından birinde uçtan uca destek oluyoruz” dedi.
Hepsiburada, Nisan ayında başlattığı İş Ortağım programıyla platforma katılan satıcılara yüzde 60’a varan komisyon indirimleri, 1.000 TL HepsiAds reklam bakiyesi ve avantajlı kargo fiyatları sunuyor. Satıcılar ayrıca 5 bin lira değerinde alışveriş kuponu kazanabiliyor. Bugüne kadar Hepsiglobal ile 10 bin işletmeyi e-ihracata açan Hepsiburada, kadın girişimciler için özel bir program yürüterek, kadınların ekonomideki yerini güçlendirmeyi hedefliyor.
Hepsiburada üzerinden satış yaparak işlerini e-ticarete taşıyan işletmeler de İş Ortağım platformunun e-ticaret performanslarına katkısını anlattı. Örneğin, kıyafet tasarlayıp Hepsiburada’da satış yapan Yaşar Tavşancı, “Hepsiburada’nın sunduğu şimdi al, sonra öde çözümü olan Hepsiburada Limiti sayesinde satışlarımızda yüzde 40’lık bir artış sağlamayı başardık” dedi.
Oteller için tekstil ürünleri üreten Yaşar Varol ise HepsiJet‘in hızlı teslimat hizmetlerinin müşteri memnuniyetine büyük katkı sağladığını ve satışlarını artırdığını belirtti. Beş kuşaktır zeytin üreticisi olan Cansu Bulan, Girişimci Kadınlara Teknoloji Gücü programı sayesinde siparişlerinin günde 100’e yükseldiğini ifade etti. Bahar Alan tarafından kurulan bir gıda markasının müdürü Mustafa Al ise, Hepsiburada‘daki kampanya dönemlerinde satışlarının yüzde 50’ye kadar arttığını belirtti ve Hepsiburada’nın sunduğu desteklerin önemini vurguladı.